יום ראשון, 30 ביוני 2024

גילי והשונית הכחולה - איריס ארגמן

 


'גילי והשונית הכחולה' הוא ספר ילדים מקסים על עולם הדמיון העשיר של ילדים הפוגש את הקסם ועולם המסתורין של הים.

 

גילי אוהב לטייל בחוף הים. תוך כדי כך הוא מוצא מציאות שהן אוצרות עבורו וממציא עליהן סיפורים שונים, ובונה לאט לאט בחדרו שונית עשירה. כשלמעשה, לקורא מהצד ברור שאוצרות אלו הן למעשה פסולת ימית. בדמיונו אוסף אליו לשונית שבחדרו ביצת צב ים (מצוף), לוויתן קטן (בקבוק פלסטיק), בת ים קטנה (חוט דייג), פנינים (חרוזים). חדרו של גילי מתמלא באוצרות עד שנהפך לשונית הכחולה הרחוקה.

במהלך איסוף הפריטים נחשף הקורא לפסולת הרבה אשר פוגשת חלק מחיות הים ואף פוגעת בהם. ואילו גילי אשר פוגש בהם בדמיונו מנסה להצילם ולהגן עליהם.

תוך כדי הסיפור הקורא נחשף למצוקות של חיות הים עם זיהום הים והחופים ועל הצורך לכבד, לשמור ולטפח את הסביבה.

 

האיורים בספר מקסימים ומלאי דמיון, כיצד מפסולת מסוימת בונה גילי עולם ומלואו. הציור משלים מה גילי מוצא לעומת הדמיונות שעולות בראשו.

 

ספר מעשיר ומלא דמיון, מומלץ בחום.



גילי והשונית הכחולה, מאת: איריס ארגמן

Gili and the Blue Coral / Iris Argaman

איורים: מורן ברק

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 40

יום שני, 24 ביוני 2024

המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת - האריט וייתהורן

 


'המאפיה המדהימה של פרדי – תעלומת החתולה עוגיונת' הוא ספר מתוק ומקסים, שני בסדרה, העוסק בחברות, נדיבות, נתינה ועזרה לזולת.


איזה כייף לפגוש שוב את פרדי בון בון, כלבו האהוב פלאפג'ק ואת המאפייה הקטנה והמצליחה שלו.

פרדי בון בון הוא בעל מאפייה קטנה ומצליחה בעיירה ידידותית הנקראת בלוויל. המאפייה עמוסה וידיו של פרדי עמוסות בעבודה ולכן הוא מחפש עובד נוסף שיעזור לו במלאכה.

 


ולמרות שפרדי עמוס בעבודה הוא אינו מוותר על החלק האהוב עליו ועל כלבו והוא לצאת ולבצע משלוחים. באחת מהפעמים שהוא מבצע משלוחים למלון המפואר של העיר, ואן דה לון, הוא ניגש למסור כמה עוגות טעימות לחתולה עוגיונת ולבעלים שלה פוזי. החתולה עוגיונת ניצחה חודש לפני בתחרות החתול היפה ביותר בעולם ומאז נהפכה לכוכבת על עם תכנית טלוויזיה משלה. המפגש איתם הוליד קשר ידידות בן פרדי ופוזי וגם בן החתולה עוגיונת והכלב של פרדי, פלאפג'ק.

 

בעיירה יש אופה נוסף, ברנרד מקרון. המאפייה שלו פחות מצליחה, מאפיו משעממים, ואופיו בכלל לא ידידותי. ברנרד מקנא בהצלחתו של פרדי ובעבר אף ניסה להכשילו. אבל יום אחד כשעבר ליד המלון וראה את אופניו של פרדי העמוסים הקופסאות המיועדות לחלוקה, לא עמד בפיתוי, טעם וחיסל את אחת מהקופסאות ונעלם עם שאר הקופסאות המלאות כשבתכנון לנסות לשחזר את טעמיהם המופלאים של העוגיות שגנב.

 

פרדי מגלה שהעוגיות שלו נגנבו ומתלונן במשטרה. כמה ימים אחרי זה נעלמת עוגיונת. באותו הזמן תושבי העיירה מתכננים פיקניק מיוחד שכל הכנסותיו יהיו מיועדים לתיקון הקרוסלה, ומי אם לא פרדי מתנדב לתרום ממאפיו.

נראה שהפיקניק יביא אתו פתרונות לחידות ואף רמזים על קשרים חדשים הנרקמים לקראת הספר הבא.

 

בסוף הספר ישנו מילון מונחים בנושא אפיה ואף מתכון לעוגיות טביעת אצבע, עוגיות קלות להכנה עם מילוי שוקולד אשר אמורות לסקרן ולעודד את הקורא הצעיר להתנסות בחדוות האפייה.

הספר מנוקד, ומאויר באיורים מקסימים ותמימים.

הספר מתאים לילדים מגיל 5 ומעלה אשר ייהנו מהסיפור המתוק והמקסים בהקראה של מבוגרים או קריאה עצמית מכיתה ב ומעלה לאלו שמסוגלים להתמודד עם יותר טקסט מאיורים.

 

יש כמה ספרים בסדרה. אין חובה לקרוא את הספר הראשון כדי ליהנות מספר זה, אבל מומלץ בחום לא לוותר על ההנאה מקריאת שני הספרים. נותר לנו הקוראים הצעירים והמבוגרים לחכות לשאר הספרים בסדרה.

 

מומלץ מאוד.


לסקירה של הספר הראשון בסדרה:

המאפיה המדהימה של פרדי -תקרית הפטל הגדולה - האריט וייתהורן



המאפיה המדהימה של פרדי - תעלומת החתולה עוגיונת, מאת: האריט וייתהורן

איורים: אלכס ג' גריפית'ס

מאנגלית: גליה אלוני־דגן

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 121


יום שני, 17 ביוני 2024

ג׳יני וג׳יני 7 – הקסם הכי חדש בספר - טריש גראנטד

 

'ג׳יני וג׳יני – הקסם הכי חדש בספר' הוא ספר ילדים, שביעי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. גם הפעם מתמודדות עם קסם שיצא משליטה ובו ג'יני מוצאת את עצמה כדמות בתוך ספר.

 

ג'יני אוהבת לקרוא, ובזמן האחרון הספר סוד הדרקונית הוא אחד מהאהובים עליה והיא שבה וקוראת בו שוב ושוב. היא מספרת עליו בהתלהבות לחברתה ווילו ומבלי לשים לב היא מביעה משאלה "הלואי שיכולתי לברוח אל תוך הספר". מאוחר מידי היא שמה לב לטעות שעשתה אבל משאלתה מתגשמת וג'יני נשאבת לתוך הספר, ואילו הדמות הראשית, האבירה, מתוך הספר, נמשכת החוצה מתוך הספר.

ג'יני והאבירה מחליפות תפקידים, ג'יני נאלצת להחליף את האבירה ולמלא את המשימות שהוטלו עליה, כולל להתמודד עם דרקונית. ואילו האבירה אמורה להתמודד עם החיים האמיתיים ווילו אמורה לשמור שהדברים לא יצאו מכלל שליטה ושהקסם לא יתגלה עד שהיא תוכל לתקן את המצב ולהחזיר דברים לקדמותם.

 

הספר הוא שביעי בסדרת ספרים מקסימה וקסומה. סדרה שכייף לגלות שיצא חדש בסדרה ועוד יותר כייף לקרוא. כל אחד מספרי הסדרה עומד בפני עצמו, מתאר בעיה בה ג'יני ווילו נתקלות וכיצד יחד הן פותרות את הבעיה. עם התקדמות הסדרה הקסמים מסתבכים יותר ויותר אבל נראה שהן כבר הרבה יותר רגועות ופחות לחוצות כשזה קורה. והן לומדות להתמודד עם המצב בצורה בוגרת יותר.

 

הספר מנוקד, מאויר בחן ועם מינון מתאים של איורים וטקסט לקוראים בראשית דרכם. אבל גם כאלו שלא יהנו מאוד מהסדרה.

 

כייף של ספר ומחכה כבר לספר הבא בסדרה.

 

מומלץ בחום.


ג׳יני וג׳יני 7 – הקסם הכי חדש בספר, מאת: טריש גראנטד

 Jeanie & Genie - Jeanie & Genie: The Newest Trick in The Book

איורים: מנואלה לופז

מאנגלית: גליה אלוני-דגן

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 121         


יום חמישי, 13 ביוני 2024

כוח מקס - עדי אלירז

 


'כוח מקס' הוא ספר ילדים מקסים המלמד ומסביר לילדים בגובה העיניים על תופעה נפוצה אשר רבים לא מודעים ואליה הנובעת מזיף של צמח השיבולת אשר מסוגל לחדור לגופו של הכלב, לנדוד בגופו ואף לסכן את חייו.

 

יונתן אוהב להתארח אצל סבתא וסבא. סבתו יודעת לספר סיפורים מעניינים, אבל יותר מכל יונתן אוהב לשמוע את הסיפור על הכלב מקס, כלב המשפחה האהוב אשר מלווה אותם שנים רבות, ובמיוחד את הסיפור הקשור להצלת חייו של הכלב מקס.

סבתו נעתרת ומתחילה לספר את הסיפור. תחילתו של הסיפור הוא כשהכלב מקס היה צעיר, ואביו של יונתן, אור, היה ילד צעיר. יום אחד יצאו אור וחברו לטיול עם הכלב בשטח חקלאי מאחורי ביתם. בדרכם רץ הכלב לתוך אזור סבוך בצמחייה, עשבים ושיבולי חיטה, אשר משם הוא יצא משתעל ללא הרף והראה סימני מצוקה בנשימתו.

מבוהלים, מגיעה המשפחה עם הכלב לבית החולים הווטרינרי, שם מאבחנים כי קוץ קטן, מלען, נשאף וחדר לדרכי נשימתו והחל לטייל בגופו, תוך שהוא פוצע את הכלב ואף מסכן את חייו. המלען חמקמק, מצליח להסתתר בגופו של הכלב ולנדוד בגופו.

כל המשפחה מתלכדת סביב הכלב האהוב, לתמוך בו, לנסות להקל על כאבו עד אשר יצליחו למצוא את מיקומו של המלען.

יונתן כל כך מזדהה עם הסיפור עד שבחלומותיו הוא חולם איך גם הוא מגיע, מצטרף למשפחה, תומך ומעניק אהבה לכלב.

 

סיפור מקסים המסופר בגובה העיניים, מלמד ומרגש, המלווה באיורים יפהפיים.

סיפור על התלכדות המשפחה והדאגה סביב כלב המשפחה האהוב.

 

ספר לכל אלו אשר אוהבים כלבים ולא רק.

מומלץ בחום.


כוח מקס, מאת: עדי אלירז

TEAM MAX / Adi Eliraz

איורים: רמי טל

הוצאת: שולחן כתיבה מבית מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 108          

 


יום שני, 3 ביוני 2024

תלתן הפיל היודע - אשכר ארבליך-בריפמן

 


 

'תלתן הפיל היודע' הוא ספר ראשון בסדרה על ילדה מקסימה, בת 10,ששמה תלתן. ילדה שאהבת החיות שלה מורגשת החל מהדף הראשון של הספר ולכל אורכו.

 

"גדולתה של אומה וקדמתה המוסרית נמדדות ביחסה לבעלי-החיים" מהטמה גנדי. (עמ' 19).

 

תלתן היא ילדה "פלפלית". היא מאוד סקרנית, הרפתקנית ומאוד אוהבת חיות. אמה, טלי, היא וטרינרית המתמחה בבעיות עיניים אצל חיות. טלי היא אם חד הורית, ושתיהן גרות במושב.

טלי מוזמנת להגיע למקלט לפילים בדרום אפריקה ולהיות חלק מצוות שאמור לערוך 2 ניתוחי קטרקט לפילים שעומדים לאבד את הראייה. תלתן מצטרפת לאמה. בשמורה לומדת תלתן רבות על פילים, מתיידדת, עם ילד מקומי בן גילה, בנה של אחד מעובדות המקלט, ששמו אקאני.

אקאני מלמד אותה על החיים במקלט. באותה תקופה נעלמות 2 פילות אחיות מהמקלט. תלתן ואקאני מצטרפים לחיפושים אחרי הפילות, ונחשפים לבעיה מטרידה של סחר לא חוקי בחטי פילים לכל המרבה במחיר.

לאחר שהפילות נמצאו במצב לא טוב, מנסים תלתן ואקאני לגלות מי "עזר" להן להיעלם מהמקלט ואף פגע בהן. הם מצליחים למצוא ראיות ומנסים לפתור את התעלומה.

ניתוחי הקטרקט לפילים עוברים בהצלחה ואילו תלתן ההרפתקנית והסקרנית, יחד עם הקוראים, חווה הרפתקאות, פוגשת חברים חדשים ונחשפת לעולם חדש.

הספר מיועד לנוער צעיר. הוא קריא, מסקרן ומלמד. האיורים מוסיפים לספר עומק ועניין.

מחכה בסקרנות לקרוא עוד על תלתן, ועל ההרפתקאות שצפויות לה.


מומלץ בחום רב.


תלתן הפיל היודע, מאת: אשכר ארבליך-בריפמן

איורים: אביאל בסיל

הוצאת: אגם הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 197

כעבור עשרים שנה - צ'רלי דונלי

  "כעבור עשרים שנה" הוא ספר מתח קליל, אשר תחילתו עם נפילת מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001 והמשכו לאחר 20 שנה.   ב-2001 ויקטור...