יום רביעי, 7 בספטמבר 2022

עוזב הולך - עדו חפץ

 


"עוזב הולך" מאגד שתי נובלות שונות העוסקות ביחסי אבות – בנים, על הכמיהה לקשר, על כאב ואכזבה.


בנובלה הראשונה - עוזב הולך, מתוארים לסירוגין 2 סיפורי קשרים בן אבות ובנים המשולבים אחד בשני. באחד, אב מתוסכל אשר רוצה בקרבה עם בנו אבל בנו דוחה כל ניסיון של קרבה והוא אינו מצליח לתקשר איתו החל מילדותו של הבן והן בהמשך בבגרותו.

במקביל אותו אב, מעסיק בחור צעיר אשר אביו נטש אותו בילדותו וניתק כל קשר איתו ועם אחותו. בבגרותו הוא מגלה כי אביו חזר לארץ מוצאו, והקים שם משפחה חדשה. הוא מנסה ליצור קשר עם אביו ולבקרו אבל נדחה שוב.

הרבה מהסיבות לדחייה ב-2 הסיפורים אינן מובנות ואינן מוסברות, כל שנותר לקורא זה לנסות לבד להבין בין השורות ולהשלים את התמונה החסרה.

 

בנובלה השנייה – חלון, גם בסיפור מתוארים 2 סיפורי קשרים בו אבות לבנים. באחד, גבר בודד אשר בנו נמצא בטיול בחו"ל, אבל הקשרים בניהם נותקו מאחר והבן אינו מעוניין בקשר עם אביו, ומאמצי האב ליצור קשר עם הבן עולים בתוהו.

על מנת להפיג את בדידותו, הוא מתחיל לעקוב אחרי חיי משפחה בבניין שמול ביתו אשר חלונות ביתם נמצאים מול חלונות ביתו. זוג לכאורה ערירי, הגבר מרותק לטלוויזיה והאישה לספר. יום אחד צץ בדירה בחור צעיר, כנראה בנם. הגבר העוקב אינו שומע מה קורה שם, אבל מתוך ההתנהגויות הוא משלים ומנחש את החסר. וגם שם הקשרים אינם פשוטים.

 

ספר רגיש, ומלא בבדידות וכמיהה לקשר.

מומלץ.


עוזב הולך, מאת: עדו חפץ

AWAY / Ido Heifetz

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 192


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...