יום רביעי, 6 באוקטובר 2021

מר צדקיהו ומרת חלקיהו - אליעזר אהרוני

 


"מר צדקיהו ומרת חלקיהו" הוא ספר ילדים מקסים שמטרתו להעביר מסר חינוכי, כיצד אפשר להתווכח בצורה מכובדת תוך כדי שמירה על אווירה תרבותית.

 

סבא וסבתא של תותי לא מסכימים בניהם ועל כל דבר הם מתווכחים. הסבא חושב שהוא תמיד צודק ולכן כולם קוראים לו מר צדקיהו. הסבתא תמיד חולקת עליו ולכן קוראים לה מרת חלקיהו.

 

תותי נוכחת בוויכוחים, ודרך עיניה של תותי הוויכוחים נראים מאוד מכוערים ולא נעימים כשכל מה שהיא רוצה זה לבלות עם סבא וסבתא בנעימים. לכן מנסה תותי להסביר להם קצת על נימוקים ונימוסים ועל תרבות דיבור בכלל. שלא כל מי שצועק הוא צודק, ושאפשר גם קצת להיות גמישים ולוותר או להתפשר.

 

לדברי מחבר הספר: "אחד הדברים שמזעזע אותי מאוד בארץ הוא חוסר תרבות דיבור ווכחנות קולנית כשנמנעת האפשרות של הצד השני להתבטא. די אם נצפה בתוכנית ראיונות בטלוויזיה ונראה את התופעה בכל כיעורה. עלה בדעתי כי תוך כדי הסיפור אפשר להביא לתודעת הילדים ערכים ומושגים כמו תרבות דיבור, נימוס, כבוד הדדי וגמישות, לדעתי זה מוסיף ערך מוסף לסיפור".

 

ספר צבעוני ומקסים. מתאים ברמתו לילדי הגן ולכיתות א-ב.



מר צדקיהו ומרת חלקיהו, מאת: אליעזר אהרוני

איורים: עוזי בנימין

הוצאת: מדיה 10 הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 24


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...