יום רביעי, 6 באוקטובר 2021

אפליקציית הדמיון שלי - שירית גוטשטדט

 


"אפליקציית הדמיון שלי" הוא ספר ילדים העוסק שימוש בדמיון מודרך כדי לעזור לילד להתמודד עם מצבים רגשיים וחברתיים שונים ועל ידי כך ללמד אותם הרגלים חיוביים שישמשו אותם בהמשך.

 

הילד הוגה במוחו רעיון, לכתוב אפליקציה שמפעילה את הדמיון ובעזרתה הוא יגשים את החלומות שלו, ושל חבריו אשר יוכלו להשתמש באפליקציה. הרעיון הוא לשמור בזיכרון חוויות נעימות והצלחות והן יעזרו לו בהמשך, כשהוא עובר איזו חוויה לא נעימה, להיזכר, לעודד ולשפר את מצב הרוח.

 

הספר מתאר בהמשך דוגמאות שונות למצבים שונים מעולם הילדים, שעוררו בעיני הילד קושי כזה או אחר ויחד אתו מובא פתרון יצירתי. למשל, הילד העלה תמונה של כדור זהב שיזכיר לו חוויה בה זכו במשחק כדורגל במקום הראשון, כך שאם פעם הבאה הוא לא יבקיע גול ויהיה מאוכזב הוא יביט בתמונה ייזכר בגול הניצחון ובתשואות שקיבל, והביטחון ישוב.

 

הסיפור מלווה בהנחות היסוד ותהליכים מעולם ה-NLP ובאמצעותם ניתן ליצור שינוי מהיר ויעיל.

(מהאינטרנט: NLP היא שיטת טיפול המבוססת על שינוי דפוסי חשיבה והתנהגות ובאמצעותה ניתן לטפל בטראומות, חרדות, קונפליקטים פנימיים, אינטראקציות בין אישיות לקויות, התמכרויות וכן ללמוד טכניקות להצלחה בקריירה, בעסקים ובעצם בכל תחום).

 

ממליצה על הספר לקריאה בשל שיטת ה NLP עליה הוסבר קודם.

הספר מתאים לילדי בית ספר, כיתות א ומעלה, וגם אז כדאי שהקריאה תהיה מלווה בהדרכת מבוגר.



אפליקציית הדמיון שלי, מאת: שירית גוטשטדט

איורים: רותם יראקצ'י

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 24


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...