יום שני, 11 באוקטובר 2021

לאמא שלי יש סרטן - צופיה בר-און


 

"לאמא שלי יש סרטן" הוא ספר מיוחד הפותח צוהר לעולמה הפנימי של נערה החיה בצל מחלת אימה. עולם כואב שרק היא מכירה ואף אחד אחר לא מכיר. עולם שבו היא מנסה להתמודד עם עולם שעומד לקרוס והיא ללא תמיכה.

 

ארבעים שנה אחרי, מנסה מחברת הספר, צופיה הר-און, לתאר את שארע לה ולמשפחתה שנאלצה להתמודד עם מחתה של האם. באותה העת הייתה המחברת בת 13 ודבר המחלה לא נאמר במפורש. כל שידעה הוא שאימא חולה, קשה לה, והיא צריכה לעזור יותר בבית. אף אחד לא הכין את הילדה נפשית למה שעומד לקרות, והיא נאלצת להבין לבד לאור תשישותה של האם, והשינויים הפיזיים של האם בעקבות הטיפולים. כולם מצפים ממנה שתעזור בבית ותתמוך, אבל היא בסה"כ בת 13 שרוצה ליהנות ולבלות עם חברים, ובמקום זה כולם כועסים עליה שהיא לא מבינה ולא עוזרת. אז אולי היא לא סובלת פיזית אבל היא בהחלט סובלת נפשית ואינה מקבלת תמיכה או חיבוק מנחם.

 

במשך 40 שנה הדחיקה המחברת את שארע לה ולמשפחתה וניסתה לבנות חיים חדשים, אבל העניין כנראה בער בה, על אש קטנה עד שאירוע מסוים בזמן שנכון למחברת הציף הכול והביא אותה לרצון לסגור מעגל, להציף הכול ועם הרבה רצון לעורר מודעות לרגשותיהם של ילדים במצבים כאלו. הם אולי לא מבטאים את כל מה שהם מרגישים אבל עדיין גם הם זקוקים לחיבוק ונחמה ובמיוחד לא להרגיש שהם לבד.

 

ספר כואב ומומלץ, בעיקר למשפחות לילדים החיות בצילה של המחלה. ולא רק.



לאמא שלי יש סרטן, מאת: צופיה בר-און

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 68


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...