יום שישי, 20 ביולי 2018

המכתב האבוד - ג'יליאן קנטור



'המכתב האבוד' הוא רומן היסטורי המתאר 2 עלילות המתרחשות ב-2 תקופות זמן שונות. עלילה אחת מתרחשת באוסטריה בשנת 1938 עם תחילת מלחמת העולם השנייה, ואילו העלילה השניה מתרחשת בלוס אנג'לס של שנות התשעים כשברקע מתרחשת נפילת חומת ברלין. שתי העלילות לכאורה מקבילות אבל בהמשך מתברר הקשר בין שני הסיפורים.
אוסטריה 1938, כריסטוף בחור צעיר, נוצרי ויתום עם כישרון לציור, מתקבל לעבוד כשוליה אצל חרט בולים יהודי ידוע פרידריך פאבר. פאבר פותח בפני כריסטוף את ביתו, הופך אותו לבן משפחה ומלמד אותו את סודות החריטה. בעקבות ליל הבדולח נעלם החרט וכריסטוף מקבל עליו בלית ברירה בהוראת הגרמנים, לחרוט בולים עבור היטלר. אבל במקביל, מתחת לאפם של הגרמנים, הוא ובתו של פאבר, אלנה, חוברים למחתרת האוסטרית ומכינים מסמכים מזויפים עבור היהודים.
לוס אנג'לס 1989, קייטי נמצאת בתקופה לא קלה בחייה. מחלת האלצהיימר של אביה מחמירה והוא עובר לגור בבית אבות, ובעלה עוזב את הבית ומבקש להיפרד. היא מנסה לעשות סדר בחייה ובמקביל מעבירה לבדיקה את מפעל חייו של אביה שהוא איסוף בולים כפייתי. את האוסף היא מעבירה לסוחר בולים בשם בינג'מין אשר מגלה באוסף בול אוסטרי יוצא דופן מתקופת מלחמת העולם השנייה המודבק על מכתב אהבה ישן וסגור שמעולם לא נשלח. קייטי ובינג'מין יוצאים למסע ברורים בעקבות הבול. מסע שבעקבותיו יתגלו סיפורי עבר משפחתיים ויתגלה הקשר לסיפורם של כריסטוף ואלנה.
הרעיון של שני סיפורים המתרחשים בהווה ובעבר והגילוי של הקשר בניהם הוא מתכון לא חדש. אבל מרתק היה ללמוד דבר או שנים חדשים שלא ידעתי על עולם הבולאות ועל השימוש בבולים בתקופת מלחמת העולם השנייה להעברת מסרים סמויים מתחת לאפם של הגרמנים.

מומלץ בחום.

הספר ניתן לקריאה באמצעות אתר עברית.

המכתב האבוד, מאת: ג'יליאן קנטור
The lost letter / Jillian Cantor
מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי
הוצאת: סימנים – ידיעות ספרים
שנת הוצאה: 2018
מס' עמודים: 342


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...