יום חמישי, 9 באוגוסט 2018

אלמונים באמריקה - כריסטינה אנריקס



אלמונים באמריקה

'אלמונים באמריקה' מביא את סיפורם של מהגרים, משפחות ואנשים בודדים אשר הגיעו לארה"ב כשבליבם תקוות פשוטות כמו: להתפרנס בכבוד, חיים בטוחים ושקטים, לגדל משפחה בשקט, חינוך טוב ותומך לילדים. אבל המציאות קשה. הם עוזבים משפחות ועולם שלם ומגלים שהמציאות אליה הם מגיעים אינה פשוטה והקשיים רבים וללא סוף או מוצא.
המהגרים בספר (ומשפחותיהם) מתגוררים במבנה מוזנח. הם הגיעו מדרום אמריקה ממדינות כמו: קולומביה, מקסיקו, פנמה, פורטוריקו  ושאר ארצות אמריקה הלטינית. כולם דוברי ספרדית. האנגלית האמריקאית לא שגורה בפיהם. בניהם הם תומכים אחד בשני, עוזרים, מנחמים, תומכים וחולקים במועט שיש להם. אבל יחד עם זה הם מתגעגעים למשפחות שהשאירו בארץ מולדתם, מתגעגעים לנוף ילדותם, לחגים ולמאכלים, לאווירה המשפחתית הביתית.
בחוץ מול שאר העולם שמחוץ למבנה בו הם מתגוררים, המהגרים הם אלמונים. הם נתקלים בקשיי שפה, במלחמת הקיום היומיומית הם נתקלים בהתעלמות, עליונות וניכור של בעלי הבתים או במקומות ציבוריים, דחיות במציאת מקום העבודה או התעללות והשפלה במקומות בהם כן הצליחו למצוא עבודה. ועל הכול מנצחת העננה של המשבר הכלכלי שפוקד את ארה"ב .
ארטורו ואלמה ריוורה עוזבים חיים שלמים במקסיקו ומגיעים עם בתם מריבל לארה"ב. מריבל עברה תאונה קשה והמעבר נעשה מתוך תקווה לשפר את מצבה, הן רפואית והן במציאת מסגרת חינוכית מתאימה. משפחת ריוורה מתיידדים עם משפחת טורו השכנה שהגיעה מפנמה. בנם הצעיר, מיור ומריבל מוצאים שפה משותפת, ידידות אמיצה נרקמת ואהבה עדינה פורחת בניהם למורת רוחם של ההורים.
ברקעו של הספר ניתן צוהר גם לחייהם של שכנים אחרים, מהגרים אף הם, לסיבות הגעתם לארה"ב, למחשבותיהם, המשברים שחוו, החברויות שנרקמו, העזרה ההדדית, השכנות, הקנאה... עולם שלם.
הספר נוגע ללב, מלא חמלה, כואב ומרגש. מומלץ בחום.

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר עברית.


אלמונים באמריקה, מאת: כריסטינה אנריקס
The Book of Unknown Americans / Cristina Henriquez
מאנגלית: עידית שורר
הוצאת: מטר
שנת הוצאה: 2015
מס' עמודים: 285

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...