יום שני, 16 בספטמבר 2024

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

 


'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.

 

ספר זה הוא שישי בסדרה על הילדה אדל. הדמויות בספר הן אותן דמויות שהכרנו ספרים הקודמים, אבל הפעם מצטרפת דמות חדשה והיא הזומבי אותו הצליחה באופן מפתיע לייצר.

גם הפעם, לא חובה (אבל ממש כדאי) לקרוא את הספרים הקודמים, וגם הפעם הקורא מקבל את אדל עם כל עודף הדמיון, ההומור שחור, והתעלולים החדשים שלה בהם היא ממשיכה להתעלל בסובבים אותה.

 

לזומבי, אותו היא מצליחה להכין, היא קוראת אוון והיא מציגה אותו בפני כולם כחבר לעט מטרנסילבניה שמגיע להתארח אצלה בבית. הזומבי מוזר, בקושי מדבר, מדיף ריח רע, מתפרק כל פעם לחלקים (אדל נאלצת לתפור אותו כל פעם מחדש) וכל הזמן מחפש אוכל. המילה היחידה אותה הוא זוכר היא "לאכול". הוא לא עומד בציפיות שלה "לטרוף" את הבנות המקובלות בכיתה או את החתול שלה ומעדיף בעיקר לאכול זבובים. וכשנימאס לה ממנו היא מתקשה להיפטר ממנו.

 

הספר בנוי מאירועים קצרים המובאים בצורת קומיקס. כל אירוע מתאר סדרת התרחשויות שהופכות לעיתים לבדיחות מתובלות בהומור שחור המעידות על אופייה הלא פשוט של אדל.

 

בין לבין ממשיכה אדל להתעלל, להתנקם ולהרגיז את הסובבים אותה, בהוריה, מוריה, בפרנסואה הילד שלא מתייאש וממשיך לאהוב אותה, בבנות כיתתה ואפילו סתם כך בעוברי אורח שיוצא לה להיתקל בהם.

 

ספר מקסים, אי אפשר שלא לחייך לרעיונות המגוונים, המוזרים והמטורפים שעולים לאדל בראש.

 

מומלץ ביותר, וממתינים (הנכד וגם אני) לספר הבא עליו נרמז בסופו של הספר... הוריה של אדל מכינים לה הפתעה. הוריה רשמו אותה למחנה קיץ..., אולי יהיה להוריה קצת שקט, אבל לא מקנאה באלו שייפגשו אותה במחנה. מעניין כמה זמן היא תחזיק שם מעמד ומי יהיו הקורבנות שלה. בקיצור, יש למה לחכות.

 

מתאים לראשית קריאה, לכל אוהבי הקומיקס הגדולים והקטנים במיוחד לאלו שאוהבים הומור שחור.


אדל 6 - כישרון מפלצתי!, מאת: מר טאן

איורים: מיס פריקלי

מצרפתית: מיכל לבינסון

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 95


יום ראשון, 15 בספטמבר 2024

כשמועכים אותי - בריאנה קרזו

 

'כשמועכים אותי' הוא ספר ילדים מקסים ומלמד על הצורך למצוא דרכים כיצד להתמודד עם בעיות ולדעת שלא להתייאש. ללמוד כיצד לעשות מהלימון לימונדה.

 

ארמון חול קטן, מוצא את עצמו מפורק פעם אחר פעם. הוא מנסה לשמור על עצמו, נזהר, נשמר, נבנה גבוה יותר, חזק יותר, גדול יותר, וכל פעם שהוא בטוח שזהו הפעם הצליח להישמר אבל לא הוא שוב ושוב נמעך.

על סף ייאוש, הוא עדיין לא מרים ידיים ואפילו מצליח לעודד פיסת חול אחרת. לומד שלא צריך להיות לבד, שאי אפשר להתחמק ולהתעלם ממכות שקורות בחיים. וכך גם בחיים, אי אפשר להתחמק ממצבים קשים, אבל כן אפשר ללמוד להתמודד איתם, להתעודד ולעבור אותם יחד מחוזקים.

 

ספר מקסים, מלמד ומעודד המאויר באיורים של גזרי נייר וקולאז'ים המעניקים לציורים עומק.

מומלץ בחום.

 

מתאים לגילאי 4 ומעלה.


כשמועכים אותי, מאת: בריאנה קרזו

THR SQUISH / Breanna Carzoo

איורים: בריאנה קרזו

מאנגלית: נעמי בן גור

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 40

יום חמישי, 12 בספטמבר 2024

מושית החיפושית - ענת קידר

 


 

'מושית החיפושית' הוא ספר ילדים הוא ספר ילדים מקסים אשר מעודד את הילדים לא להתייאש, לנקוט יוזמה ולהדגיש את חשיבותה של החברות.

מושית החיפושית היא חיפושית קטנה הידועה גם בשם פרת משה רבנו. מושית הייתה בודדה ויום אחד היא החליטה לחפש חבר או חברה כדי לבלות יחד.

בדרכה היא פוגשת חיות שונות, אבל כולם היו עסוקים בחייהם וחלקם אפילו לא התייחסו אליה. הנמלה אוגרת מזון לחורף, הדבורה עסוקה באיסוף צוף, החרדון מתחרדן ומתחמם לו מקרן שמש, וכך הלאה. מושית התעייפה והתעצבה כמעט מיואשת על שאינה מוצאת לה חבר. אבל רק כמעט התייאשה, כי אז נמצא החבר, איתו יכלה להיות יחד, לצחוק ולהנות.

איזה כייף שרק כמעט התייאשה, והחבר... החילזון, הגיע בזמן.

ספר מתוק להפליא, מאויר בצבעוניות שובת עין.

מומלץ בחום.

מתאים לגיל הרך, מגיל 3 ומעלה.


מושית החיפושית, מאת: ענת קידר

איורים: אריאל עייני

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 24

יום רביעי, 11 בספטמבר 2024

מה שאינך רואה - דריה מעוז

 


"מה שאינך רואה" הוא מותחן פסיכולוגי סביב משולש רומנטי. 2 נשים וגבר, עמוס ברגשות יצריים וסוערים.

המשולש הרומנטי מורכב מ-2 נשים וגבר. הגרושה (איימי), החברה החדשה (קארין) והגבר שבאמצע בניהן (עומר). 2 הנשים מושכות את ה"חבל" שבאמצעו נמצא הגבר. אבל בסופו של דבר החבל ייקרע. ומי תזכה?

עומר (מרצה בכיר לפסיכולוגיה) ואיימי (כתבת תרבות) בתהליכי גרושים. לזוג 2 ילדים. לעומר נמאס להיות שק החבטות של איימי ולספוג את מצבי הרוח והדיכאונות של אשתו. פעמים רבות הם נפרדו וחזרו עד שהגיעו מים עד נפש ועומר נוטש סופית. הוא פוגש את קארין, בחורה צעירה, חתיכה וחושנית אשר יודעת לנצל את מעלותיה הגופניות. עומר השבוי באהבתו לקארין מחליט לפתוח בחיים חדשים עם אהובתו החדשה.

קארין, היא ילדה מפונקת להורים עשירים אשר הוריה מנסים לגרום לה להיות עצמאית ואילו היא כפתרון מחפשת לעצמה בעל עשיר שייתן לה חיים נוחים. היא מתבייתת על עומר, ומתמרנת אותו לכיוון נשואים. ואילו עומר המאוהב אינו רואה את כל הרמזורים האדומים.

איימי אינה עומדת בצד ומוותרת, היא מכירה את עומר כבר שנים וכך גם היא מתמרנת ומנצלת לטובתה את אופיו הנוח ואת היותו אב אוהב לילדיו כדי למשוך אותו חזרה למסגרת המשפחתית.

 

כל אחת מהנשים מושכת את החבל לכיוונה, כל האמצעים כשרים אבל בסופו החבל ייקרע מתישהו.

 

הסיפור עצמו מתרחש בתקופה של תחילת הקורונה. היה מעניין לקרוא ברקע ולהיזכר בתקופת הסגרים, המסכות, האנשים והילדים הנאלצים להיות סגורים בבית, הריחוק מההורים המבוגרים, חגיגת חג הפסח בזום, היה מעניין לקרוא על זה במרחק  של זמן.

 

לא חושבת שאהבתי מישהו מהדמויות הראשיות אבל הספר כתוב היטב, אין רגע דל, עד לסוף המפתיע עליו נרמז בתחילת הספר.

 

בקיצור, מומלץ.

 

הספר יצא בהוצאה חדשה של עברית ששמה "יצירה עברית". ספתח מוצלח להוצאה חדשה. הרבה בהצלחה וסקרנית אילו עוד הפתעות היא תביא.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.


מה שאינך רואה, מאת: דריה מעוז

הוצאת: יצירה עברית

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 301

 


יום ראשון, 1 בספטמבר 2024

כעבור עשרים שנה - צ'רלי דונלי

 


"כעבור עשרים שנה" הוא ספר מתח קליל, אשר תחילתו עם נפילת מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001 והמשכו לאחר 20 שנה.

 

ב-2001 ויקטוריה מואשמת ברצח מאהבה, קמרון יאנג, סופר ידוע באותה עת. כל הראיות בשטח מצביעות לכיוונה. ב-11 בספטמבר 2001 היא מגיעה להתייעץ לקראת המשפט עם העורך דין שלה שמשרדו נמצא במגדל הצפוני במרכז הסחר העולמי. במהלך המפגש מתרחשת ההתנגשות בבניין. תוהו ובוהו מתחילים. בעוד עורך הדין וצוותו מצליחים לחלץ את עצמם מהבניין, ויקטוריה נעלמת, אבל לפני היעלמותה היא משאירה הודעה מוקלטת לאחותה בה היא מבקשת ממנה שתוכיח את חפותה.

 

20 שנה קדימה, בזכות טכנולוגיית די.אן.איי חדשה הצליחו עובדי משרד הפתולוג הראשי בניו יורק לחלץ די.אן.איי. משאריות קטנות שנמצאו באתר ולמצוא התאמה לויקטוריה.

 

אייברי מייסון היא מגישת אחת מתכניות הטלוויזיה המצליחות "אירועים אמריקאיים". היא מתכננת להכין תוכנית לציון 20 שנה לאסון ולכלול בו את ההצלחה של משרד הפתולוג הראשי לבצע זיהוי לאחר 20 שנה. במהלך התחקיר נחשפת אייברי סיפור הרצח שדעך לאחר היעלמותה של ויקטוריה, עניין שרק מוסיף עניין לסיפור ויכול להביא להגדלת הרייטינג של הכתבה. יחד עם חוקר אף.בי.אי לשעבר אשר היה ממונה בצעירותו על החקירה מתחילים שניהם לחקור מחדש את הראיות בניסיון להבין מה קרה שם ומי האשם ברצח.

 

העלילה מסתבכת, סודות נחשפים, דברים שהיו ברורים אז מקבלים לפתע משמעויות חדשות, ועולים סימני שאלה חדשים ושאלות חדשות. כוונות נסתרות מתגלות, וסיפור אהבה (איך אפשר שלא) נרקם.

 

זהו ספר ראשון של הסופר שאני קוראת. אבל לאחר קריאת ספר זה, 2 הספרים האחרים שלו שתורגמו (חטופה ואל תאמינו) בהחלט בכוונת קריאה.

הספר מרתק, ועל אף שהצלחתי לנחש חלק גדול מהפתרון לסיפור, עדיין הצלחתי להיות מופתעת בסופו.

 

מומלץ ביותר.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


כעבור עשרים שנה, מאת: צ'רלי דונלי

Twenty years later / Charlie Donlea

מאנגלית: יסמין קלין

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 423


אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...