יום רביעי, 24 באפריל 2024

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

 


"כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה.

אסף וזהרה, הם זוג צעיר ואוהב, הורים לילדה קטנה. הם בתחילת חייהם המשותפים והעתיד ניראה ורוד. אבל יום בהיר אחד מגלה אסף שמחלת הסרטן בה חלה בנעוריו והחלים, שבה ומתגלה שוב בגופו. מרגע זה מתחיל מרוץ השדים של אסף ואלו הקרובים אליו.

 

הסיפור מסופר ב-3 קולות, אסף, זהרה ושרון חבר ילדות של אסף.

שרון, חבר ילדות של אסף, שאף ליווה אותו כשחלה בנעוריו. כיום הוא סטודנט לרפואה, אבל מבין שמקצוע הרפואה אינו מתאים לו ומנסה לחשב מסלול מחדש. בשל קרבתו לתחום מבין שרון עד מהרה את חומרת המצב, הוא מנסה לתמוך, לעזור ובעיקר להיות שם בשביל אסף.

 

זהרה, אוהבת, תומכת, נלחמת ומלאת אופטימיות, מנסה לתזז בן להיות ולתמוך באסף ויחד עם זה לקיים חיי שיגרה עם בתה הקטנה. בנוסף היא גם מגלה שהיא בהריון. היא לא מוכנה לשמוע ולקבל כי מחלתו של אסף מתפתחת לכיוונים לא אופטימיים.

 

אסף, אופטימי בתחילה ומאמין שיחלים, הוא נלחם בכל כוחו אבל נאלץ לקבל את האמת המרה.

 

המציאות "דוהרת" אל הסוף המר, אבל לא כולם משלימים או מוכנים לראות את האמת. אי השלמה אשר תימנע אפשרות לפרידה וסגירת מעגל ובעקבות זאת תחושת אשמה ופספוס.

 

קצת קשה לומר על הספר הזה מומלץ בחום או רוצו לקרוא. זה ספר בעל נושא לא קל לקריאה, ולא כל אחד יוכל או ירצה לקרוא. אבל הכתיבה נהדרת, ומדויקת וקשה להניח אותו מהיד.

 

ובכל זאת מומלץ מאוד.



כוכב כפול, מאת: מיקה שיינוק-קרטן

BINARY STAR / Mika Shainok-Kerten

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 269

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...