יום שני, 29 באפריל 2024

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי


 


'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.

 

ספר זה הוא חמישי בסדרה על הילדה אדל. הדמויות בספר הן אותן דמויות שהכרנו ספרים הקודמים, הוריה, סבתה, מגנוס חברה הדמיוני, חיות המחמד שלה, פרנסואה הילד שמאוהב בה, וילדי כיתתה.

גם הפעם, לא חובה (אבל ממש כדאי) לקרוא את הספרים הקודמים, וגם הפעם הקורא מקבל את אדל עם כל עודף הדמיון, ההומור שחור, והתעלולים החדשים שלה בהם היא ממשיכה להתעלל בסובבים אותה.

 

הספר בנוי מאירועים קצרים המובאים בצורת קומיקס. כל אירוע מתאר סדרת התרחשויות שהופכות לעיתים לבדיחות מתובלות בהומור שחור המעידות על אופייה הלא פשוט של אדל.

 

הפעם אדל מנסה לאחד כוחות ולהקים חבורה יחד עם עוד 3 מחברי כיתתה. החבר'ה הללו הם ילדים חנונים, מוזרים ולא מקובלים בכיתה אשר הבנות הברביות המקובלות של הכיתה אוהבות להתעלל בהם. אדל מציעה להם לחבור אליה ולהקים את מועדון המוזרים אשר יצאו "למלחמה" ויגיבו להצקות.

בנוסף לניסיונות הנקם אותם בבנות המקובלות אותן ממציאה אדל ומנסה להוציא לפועל (לפעמים בהצלחה ולפעמים לא) ממשיכה בעקביות אדל להתעלל בדרך קבע בהוריה, בפרנסואה הילד שאוהב אותה, בחיות המחמד שלה, וסתם כך באנשים שיוצא לה להיתקל בהם.

 

ספר מקסים, מעורר חיוכים ויחד עם זאת תהייה כמה אפשר להכיל התנהגות כזו. מצד נכדי נשמעו קריאות התלהבות שספר נוסף זה יצא, ומייד ביקש לקוראו מתמוגג מתעלוליה של אדל.

 

מומלץ, וממתינים לספר הבא עליו נרמז בסופו של הספר... אדל לומדת באינטרנט ומכינה תערובת המייצרת זומבי..., יש למה לחכות.

 

מתאים לראשית קריאה, לכל אוהבי הקומיקס במיוחד לאלו שאוהבים הומור שחור.



אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות!, מאת: מר טאן

איורים: מיס פריקלי

מצרפתית: מיכל לבינסון

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 95

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מזל של מתחילים - רעות וייס

  "מזל של מתחילים" הוא ספר רומנטי קליל וכיפי להעביר אתו כמה שעות של הנאה. שרונה היא בחורה רווקה, ג'ינג'ית וביישנית. היא...