יום ראשון, 18 ביוני 2023

היפומאניה - מגי אוצרי

 


"היפומאניה" הוא סיפורה של ללה, נערה בת 18 אשר מאושפזת בבית חולים לחולי נפש.

ללה, היא נערה בת 18, אשר לאחר שביצעה מעשה נורא היא נשפטת ושנשלחת לבית חולים לחולי נפש במקום למאסר. היא כועסת על כל העולם וגוררת את הקורא למסע מטורף המתחקה לאט לאט אחר קורותיה והסיבות שהביאו אותה להגיע למקום בו היא נמצאת עכשיו.

ללה, היא בת למשפחה בורגנית הגרה בחיפה. להרגשתה הוריה אינם אוהבים אותה ומעיפים את אחיה על פניה. בילדותה היא חוותה טראומה. בהמשך היא נעשית בולימית אבל הוריה, למרות שהם מודעים לבעיה אינם טורחים לטפל בה. היא תלמידה טובה אבל אינה מקובלת חברתית והיא מנסה בכוח למצוא את מקומה בצורה שבעתיד עוד תתנקם בה.

לללה חברה, רינת. גם היא עברה טראומה בילדותה. לעומת ללה, היא טיפוס חברותי ומקובל.

ברגע אחד של שפיות או שבעצם אי שפיות ויותר תקווה להצלה, בורחת ללה מבית החולים ויחד עם חברתה רינת הן יוצאת למסע בו ללה מלאת תקווה להגיע לאדם שלמיטב זיכרונה הציל אותה בעבר ואולי יציל אותה שוב ומבינה סוף סוף כמה מעט הבינה קודם.

היא נזכרת ומשתפת את הקורא בהשתלשלות העניינים שהביאו אותה לבצע מעשה איום, סיפור המתחיל ברצון לקשר, ממשיך בחוסר הבנה, ברצון לנקמה ונגמר באופן טראגי.

הסיפור מובא בצורת מונולוג מפיה של ללה ומותיר את הקורא, כואב, חסר אוויר, מרחם ומנסה להבין את הסיבות שהביאו אותה להגיע לבית חולים פסיכיאטרי במקום להתחיל לטרוף את החיים כמו כל בת 18.


הספר מתאים גם למבוגרים וגם לנוער.

ממליצה בחום רב.


היפומאניה, מאת: מגי אוצרי

HYPOMANIA / Magi Otsri

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 172

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...