יום חמישי, 20 באפריל 2023

דברים במדבר - מיכל שטייניץ ניסן

 


"דברים במדבר" הוא ספר מרתק, שבוחן תעתועי זיכרון העומדים במבחן הזמן.

ארי גוטמן הוא דוקטור בפקולטה לארכיאולוגיה, על סף קבלת קביעות ופרופסורה בחוג לארכיאולוגיה. הוא נשוי באושר ותומך באשתו הקרייריסטית ואב מסור לשתי בנותיו המתבגרות.

חייו הלחוצים גם כך לקראת הועדה שתאשר סוף סוף את המינוי שלו, מתערערים עוד יותר כשפרשייה מעברו צצה ועולה. שמועות מתהלכות באקדמיה על ספר שעומד לצאת לאור ובו מסופר על אונס שהתרחש במהלך סיור ארכיאולוגי לעין שפן. מחברת הספר מתראיינת ומספרת כי הספר מבוסס על אירועים אמיתיים שאירעו לה כשהייתה סטודנטית בחוג לארכיאולוגיה ובו במהלך סיור נאנסה על ידי המתרגל שלה.

ארי מזהה את המקום, את הסיור ואת המחברת, אבל הוא אינו זוכר שהיה אונס וכי הוא אנס. זיכרונות מודחקים מתחילים לצוף אבל זכרונו מתעתע בו. היה או לא היה אונס? ומה יהיו ההשלכות על עתידו הפרטי והמקצועי?

ריתק אותי כיצד אישה כותבת סיפור כזה מנקודת מבט של גבר, על ההתמודדות של גבר ועל מחשבותיו כשהוא עומד להיות מואשם באונס ועדיין להישמע אמינה. והיו אפילו רגעים שריחמתי עליו.

הספר קולח, מפתיע, מהנה, שואב ומרתק מההתחלה ועד לדף האחרון.

אהבתי וממליצה בחום.


דברים במדבר, מאת: מיכל שטייניץ ניסן

FRACTURES IN THE DESERT / Michal Steinitz Nisan

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 224


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...