יום רביעי, 12 באפריל 2023

פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי - מיכאל אנגלר

 


'פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי' הוא ספר ילדים מקסים העוסק בנושא חברות, ועל חברים שניתן למצוא במקומות בלתי צפויים.

 

בפופלאפים הם יצורים קטנים יורקי אש, אשר חיים על הר גבוה המוקף עננים. בכל שנה, בסתיו, הם עפים למזרח ובאביב הם חוזרים ומטילים ביצים מהם בוקעים פולאפים קטנים. כשמגיע שוב הסתיו עפים שוב הפולפאפים ואלו שעדיין לא למדו לעוף נשארים לבד מאחור.

 

וכך בוקר אחד, מתעורר לו פלאפ הקטן ומוצא את עצמו לבדו בודד על ההר. הוא חיכה וחיכה והבין לבסוף שהוא יישאר לבדו בודד מאוד במשך הרבה זמן, כשלפתע נזכר ששמע פעם שמרגישים פחות בודדים אם יש חבר. "כשיש חבר, הלב מתרחב וגדל".

אבל מה זה חבר? ואיך מוצאים אחד כזה?

 

פלאפ הקטן מחליט מרדת מההר ליער ולחפש שם חבר. כשהוא מגיע ליער הוא פוגש בדרכו דוב שרעיון החיפוש אחר חבר מוצא חן בעיניו וכך יוצאים שניהם לחיפוש. בדרך הם פוגשים חיות ויצורים נוספים, חלקם מצטרפים אליהם למסע וחלקם עוזרים להם במסע. תוך כדי המסע הם עוזרים אחד לשני ולומדים מהי חברות, לומדים להקשיב, להתייעץ ולהתחשב בדעותיהם של חבריהם.

 

הסיפור מלמד מהי חברות, ונאמנות. על הצורך להקשיב ולהתחשב בדעותיו של האחר ועל מהו חבר.

 

הספר מנוקד ולא עמוס מידי, ולכן יכול להתאים לילדים בראשית קריאה. האיורים מקסימים, תמימים ולא מפחידים. הכריכה הפנימית של הספר מכילה מעין מפה עם מכלול גיבורי הסיפור העוזרים לקורא להתמצא ולהיזכר מיהו מי והיכן נפגשו.

 

מומלץ בחום.

 

מתאים לראשית קריאה, גילאים 6-8.



פלאפ והמסע אל לב היער המסתורי, מאת: מיכאל אנגלר

איורים: ברברה שולץ

תרגום: חנה לבנת

הוצאת: אגם הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 134


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...