יום ראשון, 19 בפברואר 2023

השמים שמעל לראשינו - שרלוט גיליאן ויובל זומר

 


"השמים שמעל לראשינו" הוא ספר מרתק אשר מלמד את הקורא על מה שמתרחש שם למעלה, מעל לראשינו.

 

כשאנחנו מתהלכים על פני האדמה, יש הרבה מה לראות ולשמוע, העולם מרתק ומעניין. אבל האם נעצרתם הבטתם למעלה ותהיתם מה קורה שם למעלה מעל לראשינו?

 

זהו ספר שני בסדרה. בספרם הקודם, העולם שמתחת לרגלינו, הקורא נלקח למסע לבטן האדמה ויוצא מצידו השני. הפעם הספר הזה לוקח את הקורא לאט לאט, ועולה אתו למעלה, תחילה ממקד את הקורא בדברים מעל לראשו אבל נמצאים במרחק ראייה כמו: רמזורים, תמרורים, גורדי שחקים, מנופים ועוד. ואז לאט לאט הוא מתרחק, עולה למעלה שכבה אחר שכבה, מתרחק עד לכוכבי הלכת הרחוקים. בכל שכבה מגלה הספר לקורא מה הוא יכול היה לראות שם וגם מידע שקשור לכל דבר ודבר. כמו: מטוסים, חלליות, תחנות חלל, לוויינים, אסטרונאוטים, הירח. כל דף לוקח את הקורא גבוה יותר ויותר. ואז מתחילה הדרך חזרה וגם בדרך הזו מגלה הספר לקורא מידע נוסף על שביל החלב, אסטרואידים, עננים, ציפורים.

 

הספר מושקע, כמו קודמו, בצורה מיוחדת במינה, בפירוט המידע, באיורים הצבעוניים, המיוחדים המפורטים עד רמות דיוק יוצאות דופן והן בצורתו הייחודית של הספר. הספר בנוי בפורמט של אקורדיון אשר פותח כל דף לשכבה חדשה עם הסברים ותיאורים מה מרחקה מכדור הארץ מה יהיה בכל שכבה, באלו דברים ניתקל נקבל הסברים והיסטוריה ונמשיך הלאה עד לכוכבי הלכת הרחוקים כך עד לאמצעו של הספר כשמצידו השני יתחיל המסע חזרה.

 

ספר מיוחד שהוא פשוט אוצר, הוא מסקרן את הקורא, מעשיר ומלמד בצורה פשוטה, מרתקת ומעניינת. פריסת הספר לאורכו תשאיר את הקורא מרותק לזמן רב לכל פיסות המידע שמתגלות בפינות שונות ובציורים השונים של הספר.

ספר נפלא ומיוחד.



השמים שמעל לראשינו, מאת: שרלוט גיליאן

איורים: יובל זומר

תרגום מאנגלית: מאיה שוהם פלאי

הוצאת: שוקן

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 20


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...