יום חמישי, 16 בפברואר 2023

תכנות זה בדיוק בשבילי – ד"ר שיני סומרה

 


'תכנות זה בדיוק בשבילי' הוא ספר מעניין המסביר לילדים הצעירים והסקרנים על עולם התכנות והמחשבים ועל המקום שבו המחשבים מקיפים את עולמנו היום.

 

דודה ג'ו, היא מתכנתת במקצועה. היא מציגה לפני האחיין הקטן והסקרן שלה, סם, את עולם התכנות והמחשבים. היא מסבירה לו על מושגים שונים מעולם התכנות וכדי שיבין היא מנגישה לו את הנושא על ידי הקבלה של הנושא לפעולות שונות מחיי היום יום.

 

למשל, מהו אלגוריתם? במושג התכנות המשמעות שלו היא סדרה של צעדים בדרך לפתרון בעיה מסוימת. כדי שסם יבין יותר נתנה לו דודה ג'ו דוגמא מהחיים. למשל איך סם מתכונן לבית הספר בבוקר? הוא צריך לבצע סדרה של דברים בסדר מסוים, להתעורר, לשטוף פנים, להתלבש, לאכול ארוחת בוקר, לצחצח שיניים. סדרה של דברים בסדר הנכון.

 

דודה ג'ו, הראתה לסם שבעולמנו הקטן אנחנו מוקפים במחשבים מכל הגדלים והצורות, כמו: שעון יד, רדיו, מקרר, מדיח, מכונית. אלו הם חפצים המהווים "חומרה" אשר מופעלים על ידי תוכנה המפעילה אותם.

 

דודה ג'ו מעניקה לסם מתנה, רובוט כלב, כדי לתת לו את האפשרות להתחיל ללמוד "לתכנת" ולהתנסות בקטן על תכנות של רובוט הכלב לעשות פעולות מסוימות ועל ידי כך לסקרן אותו להתנסות ולנסות לתכנת בעצמו דברים נוספים.

 

ספר מקסים ומעניין, המנגיש לקורא הצעיר את עולם התכנות, קצת על ההיסטוריה, והישגים שהעולם הגיע בזכותם עולם המחשבים. הסיפור כתוב בגובה העיניים, במילים פשוטות אבל גם בצורה שתסקרן את הקורא הצעיר שהתחיל להתעניין במחשבים לנסות ולגלות עוד דברים.

 

מומלץ.

 

מתאים לילדים בכיתות א ומעלה (6-8).

 


תכנות זה בדיוק בשבילי, מאת: ד"ר שיני סומרה

איורים: נדיה סארל

מאנגלית: מיכל לבינסון

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 32


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...