יום שלישי, 20 בדצמבר 2022

הספר הלא נכון - נעה ידלין

 


"הספר הלא נכון" הוא ספר מעניין על האם יש משהו כזה ספר לא נכון, ואם כן בעיני מי ולמה.

רונה היא אם לתינוק בן עשרה חודשים. בעבר היא זכתה בפרס בתחרות כתיבת סיפורים קצרים. היא מנסה לכתוב את הרומן הבא שלה אבל הסיפור תקוע, והיא אינה מצליחה לקדמו.

גידי בעלה, הוא ארכיאולוג, איש שמאל אשר שינה דעותיו הפוליטיות לימין. הוא מודה בזה בריש גלי ואינו מהסס להודות בדעותיו למרות שזה עולה לו בחברויות. הוא מאוד אוהב את הרעיון שאשתו היא סופרת ומנסה לעזור לפנות לה זמן כדי שתתקדם עם כתיבת הספר הבא שלה.

רונה, מאז שילדה, היא אינה מצליחה לקרוא ובוודאי שלא לכתוב. חברה קרובה משכנעת אותה לנסות לקרוא ספרים בזאנר הרומנטי והיא נשאבת בקריאתם, אבל מתביישת להודות בקריאתם בפומבי כי הזאנר נחשב לספרות "נחותה". היא מתפתה להשתתף בתחרות בפייסבוק לכתיבת סיפור קצר באותו הזאנר וזוכה בתחרות. בעלת הוצאה לאור שיזמה את התחרות משכנעת אותה לפתח את הסיפור ולהפוך אותו לספר. היא מתפתה, כותבת ספר ומפרסמת אותו תחת שם בדוי מפחד שמא בעלה יגלה ויתאכזב ממנה כי היא משקיעה בזאנר "הלא נכון".

בניגוד לכל הציפיות, ובשל סדרת אירועים, מצליח הספר מעל המצופה ורונה מוצאת את עצמה בדילמה כיצד להתנהג, כאשר רבים מנסים לחשוף את הזהות של מי שכתב את הספר. האם לספר לבעלה כי היא זו שכתבה את הספר במיוחד לאחר שקטל אותו? כיצד יגיב לגילוי במיוחד לאחר שתקופה ארוכה הסתירה ממנו? האם לחשוף את זהותה ככותבת? האם כל כך נורא שהיא כותבת בזאנר שהוא מזלזל בו? האם הספר נחשב כ"נכון" לאחר שהוא מצליח?

הספר לא מתיימר לתת תשובות מהי ספרות "נכונה" או "לא נכונה". כל אחד והזמן המתאים לו או הסוג המתאים לו, יש מקום לכולם וביקוש לכולם. מעניין היה לקרוא את דרכו של ספר בעולם, החל מכתיבתו ועריכתו. יציאתו לאור וגלגולו בדרכו לקבל הכרה אצל קוראיו. פרסום ברשתות החברתיות, עיתונות, סקירות מפגשי קוראים.

ספר מקסים ונוגע ללב העוסק בגורלם של מערכות יחסים המושפעות מסודות. על הזכות להשתנות ועל הצורך בקבלת האחר למרות השינוי.

מומלץ.


הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


הספר הלא נכון, מאת: נעה ידלין

The Wrong Book / Noa Yedlin

הוצאת: הוצאת כנרת זמורה דביר

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 352


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...