יום שני, 19 בספטמבר 2022

תודה על ליל אמש - עדי הלל

 


"תודה על ליל אמש" הוא רומן ביכורים המתרחש בתוך נופיה הפראיים של דרום אפריקה.

קמה היא אישה רווקה בת 40. קצת לפני בת המצווה שלה, עזב אביה את משפחתו לטובת חיים עם גבר אחר. מאז חיה קמה עם אמה ודודתה אשר היא אחותה התאומה של אמה.

למחייתה, היא עובדת במשרד חקירות פרטי ומתפקדת על תקן של מזכירה וחוקרת.

עכשיו, באיחור אלגנטי של 28 שנים, מחליטות אמה ודודתה לקחתה לטיול בת מצווה מאוחר לדרום אפריקה. הן מצטרפות לטיול מאורגן. כבר בשיחת היכרות של הקבוצה בתחילת הטיול מתגלים הטיפוסים השונים שהגיעו לטיול ובתור מתבוננת מהצד, מצמידה קמה לאנשים בראשה כינויים שונים ומצחיקים כמו יקיר אל תקרא לי יקיר, ערבה רוח מדבר, לימור פייטים מתהפכים, איציק עגבניות בטעם תות הנוי, נתן שעון חכם. כינויים שיידבקו בראשה לאנשים לכל אורך הטיול.

הקבוצה מטיילת בשמורות, לומדת על חייהם על הטורפים והנטרפים, מבקרת אצל שבטים ונחשפת לפולקלור. אבל הטיול הולך ומסתבך כשאחת מחברות הקבוצה נעלמת בצורה מצמררת.

הסיפור נע לסירוגין בן חוויות הטיול וסיפורים מעברה של רמה עד רגע שנוצר קשר מוזר בן עברה לבן הסיבה להימצאותה בטיול.

הסיפור משתנה לאורך הספר, מחוויית טיול מאורגן, לסיפור בלשי ומשם נהפך באופן מוזר לסיפור דמיוני והזוי וכאן קצת הלכתי לאיבוד.

נהניתי מחוויית הטיול המאורגן, לרגע הרגשתי שאני שם וכל כך היו מוכרים לי הדמויות, והאינטריגות, שיש בטיול מאורגן. נהניתי מההומור והסיפור של קמה, קצת פחות אהבתי את הדרך ההזויה שאותה בחרה המחברת לסיים את הספר.

אבל בשורה התחתונה, שווה קריאה, כי עדי הילל יודעת לספר סיפור ועוד בצורה שהשאירה אותי מרותקת לכתוב.

מומלץ.


תודה על ליל אמש, מאת: עדי הלל
THANKS FOR LAST NIGHT / Adi Hilel
הוצאת: שתים הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 316

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...