יום חמישי, 23 בדצמבר 2021

לנוי ולאימא יש בעיה - טלי נתן מלינוף

 


"לנוי ולאימא יש בעיה" הוא ספר ילדים שמטרתו להציע לשתף את הילדים בתהליך החשיבה בדרך לפתרון בעיה, וכך לסייע במציאת פתרון בצורה נעימה, יצירתית ומתחשבת, תוך העצמת הילדים וציודם בכלים לפתרון בעיות וניהול משא ומתן.

 

אימא קוראת לנוי לבוא לאמבטיה, אבל נוי אינה רוצה, היא רוצה סיפור. מה יעשו? אם יקראו סיפור, המים יתקררו, ואם לא יקראו סיפור נוי תהיה עצובה וכועסת. אז מה עושים? איך פותרים את הבעיה?

אימא ונוי מחפשות ביחד פתרון שכולם יהיו מרוצים. נוי מציעה שאחרי הסיפור יחליפו את המים ואימא מסבירה שחבל לבזבז את המים. נוי מציעה שאימא תעשה אמבטיה לאחיה  התינוק אבל האח בדיוק נרדם וחבל להעירו. יחד הן מגיעות לרעיון שתוך כדי אמבטיה אימא תקרא לה את הסיפור. שתיהן מרוצות, הבעיה נפתרה, וככה נוי באמבטיה מסתבנת ומשחקת, אימא מקריאה את הסיפור ושתיהן נהנות מהחוויה.

 

ספר צבעוני, ומקסים המלמד כיצד לחשוף את הילדים לבעיות בגיל צעיר ולהיעזר בהם במתן רעיונות לפתרון בעיות, תוך הסבר כשהרעיון שלהם לא מתאים לכולם או שלא יכול לעבוד, כשהמטרה היא שכולם יהיו מרוצים.

 

מתאים לילדי הגן וראשית קריאה.



לנוי ולאימא יש בעיה, מאת: טלי נתן מלינוף

איורים: שירה פלד

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 26


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...