יום ראשון, 5 בדצמבר 2021

המשקפיים הסגולים של דוד חיים - נעמי לאלזר

 


"המשקפיים הסגולים של דוד חיים" הוא ספר ילדים שעוסק בילדים ומבוגרים בעלי מוגבלות קריאה, אשר נעזרים בשיטת אירלן לפתרון הבעיה.


מתוך ויקיפדיה: תסמונת מירס - אירלן היא תסמונת אשר גילתה הלן אירלן בשנת 1983 מתבטאת בקשיי ראייה שונים - ביניהם סחרחורות קושי בקריאה ובעיה בהתמצאות במרחב. השיטה שפיתחה הלן אירלן מתקנת את הבעיה בעזרת שימוש בשקפים צבעוניים. שיטת אירלן מציעה פתרון לילדים ומבוגרים המתקשים בעיבוד החזותי. השיטה עושה שימוש בשקפים צבעוניים ומשקפיים מסנני צבע המותאמים באופן אישי. מחקרים רבים מלמדים שקיים שוני רב באוכלוסייה באופן בו המוח מפרש את הנקלט על ידי העיניים.


דוד חיים מגיע לביקור מאמריקה. זהר ומאור מאוד מתלהבים מהביקור ועוד יותר מתלהבים מהמשקפיים הסגולים שהוא מרכיב. הוא מסביר להם כי אלו משקפים של גיבורי על.

דוד חיים מספר לילדים כי בילדותו התקשה בקריאה. הראש כאב לו, הוא דילג על שורות והקריאה הייתה מאוד איטית. אבל לאחר שהתאימו לו את המשקפים הסגולים הוא התחיל לקרוא ברצף, הראש הפסיק לכאוב וקצת הקריאה גדל. בקיצור הוא נהפך לגיבור על בקריאה.

הילדים מתלהבים מהסיפור ומבקשים שיתאימו גם להם משקפים כי גם להם יש בעיות קריאה.

יחד עם הדוד נפגשים הילדים עם קרן המומחית אשר בעזרת בדיקות ושקפים בצבעים שונים אם משקפים צבעוניות תתאים לבעייתם ומתאימה להם את הצבע המתאים לבעיה של כל אחד.

 

הילדים מאושרים, כי גם הם גיבורי על עם משקפיים צבעוניות ובעיקר כי בעיית הקריאה נעלמה .

 

ספר צבעוני, מקסים, אופטימי ומלא שמחה. המלמד את הילדים לקבלת השונה ובמקרה זה ילדים עם בעיות ראיה וכמה משקפיים עוזרות להתמודד עם הבעיה.

 

מתאים לילדי גן חובה וראשית קריאה.


המשקפיים הסגולים של דוד חיים, מאת: נעמי לאלזר

איורים: בר פביאן

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 24


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...