יום שני, 26 ביולי 2021

נשמת חיה - ליאת רוטנר

 


"נשמת חיה" הוא ספר פנטזיה והרפתקאות לנוער, העוסק ומבטא את רחשי ליבם של ילדים מתבגרים במסעם לגילוי היכולות הפנימיות שלהם, כמו מרבית ספריה האחרים לנוער.

נער ששמו כפיר סובל כל חייב מבעיות קשות של קשב וריכוז. בילדותו נעלם אביו המדען בנסיבות מסתוריות. בהמלצת מנהלת בית הספר הוא נשלח למעבדה שלכאורה אמורה לעזור לו לטפל בבעיה. במהלך הבדיקה במעבדה המכונות מתחילות לצפצף בהיסטריה ואח"כ בהמשך היום המדענים מתחילים לרדוף אחריו. הוא לא מבין למה ותוך כדי שהוא בורח מהם הוא מגלה כי הוא נהפך לחתול.

מתברר שיש לחלק מבני האדם נשמות חיה. נשמות החיה מחולקות לכל מני שבטים כאשר שבט יש יכולת להפוך לכל חיה השייכת לאותה משפחת החיות. חיה ממשפחת המכרסמים, חיה ממשפחת הציפורים, ממשפחת הסוסים או ממשפחת החתולים. כפיר מגלה שהוא אחד מאותם ילדים עם נשמת חיה עם יכולת להפוך לכל חיה ממשפחת החתולים. הוא מגלה את זה כשהוא הופך המקרה לחתול והולך לאיבוד בעיר. למזלו הוא פוגש בחתול שהופך לחבר שלו ויחד הם יוצאים להרפתקאות מטורפות בעיר. תוך כדי שהוא מנסה לחקור את הסיבה להפיכתו לחתול הוא מגלה אנשים נוספים עם אותה יכולת. הוא פוגש בילדה שיכולה להפוך לחיה ממשפחת הציפורים, ילד עם יכולת להפוך לחיה ממשפחת הסוסים וילד עם יכולת להפוך לחיה ממשפחת המכרסמים.

כפיר מנסה להבין איך ולמה נהפך לחיה, איך יוכל לחזור חזרה מחיה לילד, למה רודפים אחריו ואחרי ילדים אחרים, ותוך כדי הוא מגלה שהוא במרכזה של קנוניה.

הספר מרתק, מלא באקשן, כל הזמן קורים בו דברים ואין בו רגע דל.

היה מעניין ומצחיק לקרוא כאילו מזווית הראייה של חתול, איך העולם ובני האדם נראים מנקודת מבטו.


קהל היעד של הספר הוא בני נוער אבל נראה לי שגם מבוגרים חובבי פנטזיה והרפתקאות יוכלו ליהנות ממנו.


נשמת חיה נראה כספר ראשון בסדרה ומקווה שהסופרת תוציא במהרה ספר נוסף בסדרה.


מומלץ בחום.



נשמת חיה, מאת: ליאת רוטנר

הוצאת: דני ספרים - אלומות

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 197


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...