יום שלישי, 18 במאי 2021

תעתועי שכחה - שולמית לוין

 



"תעתועי שכחה" מתאר את חייו של ארי אשר בעקבות שטף דם במוח חייו נחלקים לשניים, חייו לפני ואחרי האירוע. אירוע אשר משפיע בלית ברירה גם על גורלותיהם של אנשים אחרים סביבו.

הספר מחולק ל-2 חלקים, לפני ואחרי האירוע.

לפני, ארי ואהובתו מהתיכון מתגייסים לנח"ל, עוברים לחיות בקיבוץ מרוחק בדרום הארץ, משתלבים בו ומקימים משפחה קטנה. אבל ארי, בחור מחונן, חסר מנוחה ומחפש אתגרים ליכולותיו השכליות. הוא מתחיל ללמוד הנדסה בטכניון, נחשף לעולם ההיי-טק, מתאהב באשת מדע ומבין שמקומו אינו בקיבוץ. הוא עוזב את משפחתו ואת הקיבוץ ובונה לעצמו חיים אחרים עם אישה אחרת וקריירה כמהנדס.

שטף דם במוח משנה את חייו מהקצה לקצה. יכולותיו השכליות נפגעות, ושנים רבות מחייו נמחקות. זכרונו האחרון הוא חייו כבחור צעיר בקיבוץ לצידה של אהובתו מהתיכון לפני שהקימו משפחה. ארי ומשפחתו נאלצים להחליט האם להיכנע למצבו הנוכחי, לזרום עם המצב למען שלוותו הנפשית, ולחזור אל החיים בקיבוץ מאותה נקודה שארי זוכר או לנסות להתגבר על השכחה. החלטות אשר משפיעות לא רק על ארי עצמו אלא גם על חייהם של אנשים רבים סביבו.

 

"בשנייה אחת יכול להתהפך עולמו של אדם. מי יודע אילו מנעולים נפתחים לרווחה, ואיזו מהפכה יכולה להתחולל בתוך מוחו הנעול של אדם, למראה צללית מוכרת של אדם קרוב לו, שאבד לו לפני שנים רבות" (עמ' 181).

 

זהו אמנם רומן ביכורים, אבל כתוב בצורה מעניינת ומושכת לקריאה. ובהחלט מסקרן יהיה לקרוא ספרים נוספים פרי עטה.

ממליצה.


 

תעתועי שכחה, מאת: שולמית לוין

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 192


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...