יום ראשון, 2 במאי 2021

הכאב הלא נראה - טלי עוזיאל

 

 


"הכאב הלא נראה" מגולל את סיפורה האישי של המחברת, טלי עוזיאל, אשר עברה תאונת דריסה וחייה משתנים לתמיד ברגע אחד.

כמה ימים לאחר יום הולדתה ה-57, בזמן שחזרה עם נכדותיה ממגרש המשחקים, נפגעת טלי בתאונת דריסה. בהחלטה של שניות מצליחה טלי להציל את נכדותיה הפעוטות (בנות 3 ו-5) מפגיעה, אבל היא עצמה נפצעת קשה.

את הספר כותבת טלי כתהליך של ריפוי. בתחילה הכוונה הייתה לייעד את הספר לנכדות, כי חשוב היה לה לספר להן מה קרה, אבל בהמשך המסע התרחב ואתו הרצון לשתף גם אחרים.

בספר משתפת טלי את הקוראים בתהליך הארוך לשיקום, את הכאבים שנהפכו לחלק שוטף מחייה היומיומיים, את התמיכה המשפחתית ואת תהליך הלימוד הארוך, כמו תינוק, לרכוש עצמאות בפעולות יומיומית בסיסיות ומובנות מאליהן. ועם כל הכאב להיות נאלצת להתמודד עם הבירוקרטיה והאטימות של הממסד, ולהילחם כדי שהדורס לא יוכל שוב לעלות על הכביש ולפגוע באנשים נוספים.

 

הספר מכיל פרטים אמיתיים המשולבים בבדיון, אבל מורגש שהוא נכתב בדם ליבה ומעומק כאביה של המחברת. לא יכולתי שלא לכאוב איתה את כאביה ולהעריץ את אומץ ליבה וכוחותיה הנפשיים להעלות את הכול ברגישות על הכתב ולהתמודד שוב עם הכאבים האינסופיים.


הכאב הלא נראה

מאת: טלי עוזיאל

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 112


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גניבות ספרותיות - נעה אבנד

  " גניבות ספרותיות " הוא ספר חסר עכבות , המכיל 10 סיפורים, חלקם קצרים וחלקם ארוכים יותר, העוסק במערכות יחסים: נשואים, בגידות,...