יום ראשון, 27 בספטמבר 2020

חיי השקר של המבוגרים - אלנה פרנטה

 



"חיי השקר של המבוגרים" הוא סיפור מרתק על התבגרותה והתפכחותה של ג'ובנה, החל מגיל 12 לאורך מספר שנים. בשנים אלו היא הופכת מילדה מפונקת ואהובה לנערה בועטת ומפוכחת.

 

קו השבר שבו ג'ובנה "מתעוררת" ומתחילה לגלות ולהחשף לעולמם של המבוגרים מתחיל במשפט שאביה אומר לאמה כי היא ג'ובנה "מקבלת את הפרצוף של ויטוריה". עבור ג'ובנה זה היה כאילו אביה האהוב והנערץ אומר בפניה כי היא מכוערת מאוד, מאחר וויטריה, אחותו של האב, היא אישה אשר מאז ילדותה מקושרת בעיניה לאחת ש"הכיעור והרשעות משתלבים בה באופן מושלם".

המשפט הזה הופך את עולמה ודוחף אותה ללכת ולפגוש את אותה ויטוריה. מי זו אותה ויטוריה שככה היא דומה לה.

 

ג'ובנה גודלה כילדת יחידה ומפונקת במשפחה אינטלקטואלית הגרים באיזור העשיר של נאפולי. כדי לפגוש את וויטוריה עליה לרדת לחלק העני של נאפולי שם גדל אביה, שם גרים, לפי דברי הוריה, האנשים הנחותים, חסרי ההשכלה, ומשם "ברח" אביה וניתק את הקשר על משפחתו.

תהליך התבגרותה של ג'ובנה והכרותה עם החלק ה"עני" של המשפחה, "פותח" את עיניה לראות את היופי, הכיעור, באמת והשקר מאחורי התנהלותם של המבוגרים. היא נחשפת ליחסים בן הוריה, יחסים בן חברים, לומדת להתמודד עם היחס להתבגרות ולמיניות, לומדת שיעור או שניים על פניה של האהבה ובסופו של דבר לומדת להכיר, לקבל ולהשלים עם עצמה.

בימים אלו של סגר, בהם טיול באיטליה הוא רק חלום, אתם מוזמנים "לטייל" בנאפולי דרך עיניה של פרנטה ודרך עיניה של ג'ובנה המתבגרת ולהתמוגג.

 

מומלץ בחום רב.

 

 

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.

הספר באתר אינדיבוק,ולקריאת פרק ראשון



חיי השקר של המבוגרים, מאת: אלנה פרנטה

La vita bugiarda degli adulti / Elena Ferrante

מאיטלקית: אלון אלטרס

הוצאת: הקיבוץ המאוחד, הספריה החדשה

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 315


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...