יום שלישי, 15 בספטמבר 2020

נישואים גנובים - דיאן צ'מברליין

 



"נישואים גנובים" הוא רומן היסטורי המתרחש ב-1944,בהיקורי, עיירה קטנה שבקרוליינה הצפונית.

הרומן עוסק במגוון נושאים, סודות, בגידות, דעות קדומות, גזענות והמרתק מכולם התמודדות עם מגיפה.

 

טס דה מלו, בחורה צעירה בת 23, עומדת להינשא לאהוב ליבה, ובמקביל אף לסיים את לימודיה כאחות. אבל טעות אחת בערב גורלי משנים את עתידה. היא מוצאת את עצמה הרה ולא מארוסה. ייסורי המצפון מביאים אותה לפנות לאבי ילדה בבקשת עזרה והוא מציע לה נשואים. היא עוזבת את משפחתה, נוטשת את ארוסה, נישאת לאבי ילדה הנרי קרפט, ועוברת לגור בהיקורי. אבל המעבר לא מיטיב עימה מאחר וגם משפחתו וגם תושבי העיירה מתייחסים אליה בחשדנות והתנשאות, בעלה אדיש אליה ומסתיר מפניה סודות והיא מוצאת את עצמה בודדה וכלואה בנשואים חסרי אהבה.

 

באותה תקופה, פורצת מגיפת הפוליו בהיקורי. אף אחד לא יודע מי ייפגע, כולם מפחדים מפניה ומפני תוצאותיה. טס מתחילה לעבוד כאחות ומוצאת את יעוד וטעם לחייה.

במיוחד בתקופה כמו עכשיו, מרתק היה לקרוא על ההתמודדות עם המחלה, על תגובות האנשים, על צורת הטיפול ועל ההתגייסות של תושבי היקורי, שבו ציידו וציוותו בית חולים לפוליו בתוך 54 שעות (סיפור אמיתי, הבית חולים הוקם וכלל 13 מחלקות, וטיפל בחולי פוליו רבים במשך תשעת חודשי קיומו).

 

טס מתבגרת במהלך הספר. מבחורה תמימה היא לומדת לעמוד על דעותיה, מוצאת את יעודה בחיים ומלמדת את הסובב אותה שיעור או שניים באהבה ועזרה לזולת.

 

 

הרומן מרתק, מסקרן ומומלץ בחום.



הספר נקרא באפליקציית אינדיבוק.

הספר באתר אינדיבוק, ולקריאת פרק ראשון



נישואים גנובים, מאת: דיאן צ'מברליין

The Stolen Marriage / Diane Chamberlain

מאנגלית: יונתן פרידמן

הוצאת: אהבות הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2019

מס' עמודים: 416

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...