יום שישי, 1 בנובמבר 2019

חיים לנצח – בנג'מין קלואי




"חיים לנצח" הוא סיפור על נבואה ובחירה בדרך חיים בעקבותיה. סיפור המשאיר את הקורא עם שאלה גדולה למחשבה.
אילו היו אומרים לכם כי ניתן לחזות את תאריך מותכם, הייתם רוצים לדעת את התאריך? הייתם חושבים שזה הגיוני לחשוף ילד למידע כזה? ואם הייתם יודעים מהו התאריך, הייתם משנים את חייכם? הייתם נותנים לתאריך להשפיע על חייכם העכשוויים?
ב 1969 לאחר שילדי משפחת גולד שומעים על אישה מסתורית שביכולתה לחזות את תאריך מותם של האנשים הם מחפשים לפגוש אותה. האחים, וריה הבכורה בת ה-13, דניאל 11, קלרה 9, וסיימון 7 פוגשים אותה ונחשפים לנבואה אשר משפיעה על כל אחד בדרכו שלו.
סיימון, אשר יודע כי ימות צעיר, עוזב את הבית לאחר מות האב, עם אחותו, לסן פרנסיסקו, חיי חיים פרועים ללא חשבון. נהפך לרקדן ומממש את נטיותיו המיניות כהומוסקסואל ללא מתן חשבון אבל אלו הם בדיוק הימים שמחלת האיידס בדיוק פורצת ומפילה חללים.
קלרה, החולמת להיות קוסמת ופעלולנית כמו סבתה עליה היא קרויה, מנסה להפוך את התחביב למקצוע, אבל החיים בשואו ביזנס נוגסים בבריאותה הנפשית.
דניאל, הופך לרופא צבאי, מנסה להדחיק את הנבואה ולא לתת לה להשפיע על חייו. אבל יסורי מצפון על ארועים בעבר הקשורים באחיו הצעירים ומידע הקשור לאישה שניבאה, משפיעים ומערערים את אמונותיו.
וריה, אשר יודעת מראש כי היא עתידה למות בגיל מבוגר מאוד, חיה בצל האירועים שארעו בחיי אחיה, מקדישה את חייה במחקר העוסק בהארכת תוחלת החיים.
אין ספק כי הידיעה של כל אחד מהאחים עיצבה את חייהם בדרכים שונות ובכיוונים שונים. אילו לא ידעו, האם היו חיים אחרת? בוחרים לחיות אחרת? האם היו הופכים לאנשים אחרים?
הספר מרשים ומעורר מחשבה, על החיים והמוות, על קשרי משפחה, על בחירות ועל אפשרויות בחירה.

מומלץ.

ספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר עברית.

חיים לנצח, מאת: בנג'מין קלואי
THE IMMORTALISTS / CHLOE BENJAMIN
מאנגלית: דנה אלעזר־הלוי
הוצאת: כתר
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 374

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...