יום שלישי, 12 בנובמבר 2019

זעמו הנסתר של הלב - ג'ון בוין




"זעמו הנסתר של הלב" הוא סיפור חייו של בחור הומוסקסואל אירי, סיריל אייברי. החל מהרגע היותו עובר ברחם אמו בשנת 1945 דרך התבגרותו ועד זקנתו ב- 2015.  סיפור חייו מלווה באירועים שונים בהיסטוריה של אירלנד בפרט כמו הפצצת עמוד נלסון בדבלין על ידי ה IRA בשנת 1966, ובעולם בכלל – נפילת התאומים, התפרצות מחלת האיידס. וכן את היחס הנבער לנושא היחסים החד מיניים, את הדעות הקדומות והפחד להיות שונה.
ב-1945, דבר הריונה של אמו, קתרין גוגין, מתגלה, והיא מסולקת בבושת פנים מהעיירה הקטנה בה היא חיה על ידי הכומר הקתולי של העיירה אשר שלט על הקהילה. היא מסלקת הרה, ומנודה, ללא עזרה ממשפחתה. היא מחליטה לנסוע לדבלין ולפתוח דף חדש בחייה. מאחר והיא מודעת לעובדה שלא תוכל לגדל את ילדה, היא מוסרת אותו לאימוץ.
סיריל, מאומץ על ידי זוג, צ'רלס ומוד אייברי. הוא בנקאי והיא סופרת, אשר הקשר בניהם הוא קר ועסקי. כל אחד חי את חייו. וכך גם סיריל שחי לצידם חיים בהם האימוץ נראה כמו חוזה לטווח ארוך, הוא אינו זוכה באהבה וחיבה וכל הזמן מזכירים לו כי הוא מאומץ וכי אינו אייברי אמיתי. בגיל 7, הוא מתחיל להיות מודע לרגשותיו ולנטיותיו. הוא פוגש בג'וליאן, נקשר אליו ולמרות שהאהבה היא חד צדדית קשר החברות בניהם נמשך שנים רבות וישפיע רבות על חייו.
הספר מתקדם כשסיריל מספר על חייו, בקפיצות של 7 שנים בן פרק לפרק כשכל פרק שופך אור על התפתחות חייו. על כאב גדילתו והתבגרותו כשונה, על יחס החברה אליו ועל ניסיונותיו להשתלב. קולו של סיריל רגיש, כואב ומשלים ויחד עם זאת שלוב בהומור עדין רגיש ומיוחד.

ספר נהדר. מומלץ בחום רב.

הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה של מועדון הקוראות עם אתר אינדיבוק.

זעמו הנסתר של הלב, מאת: ג'ון בוין
The Heart’s Invisible Furies / John Boyne
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
הוצאת: מטר
שנת הוצאה: 2019
מס' עמודים: 495

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...