יום שלישי, 25 באוקטובר 2016

אסייתים עשירים מטורפים - קווין קוואן



Asians

רייצ׳ל שו וניק יאנג הם זוג פרופסורים בכירים שחיים בניו יורק. כשרייצ'ל מחליטה להיענות להזמנתו של ניק ולבלות את חופשת הקיץ בסינגפור עם ניק היא לא יודעת מה מצפה לה שם.
ניק, הוא רווק מבוקש, מוצאו מאחת המשפחות האריסטוקרטיות האסייתיות העשירות והמיוחסות ביותר. מילדות למד ניק שלא לדבר על עושרה של משפחתו ולכן (למרות האזהרות) הוא אינו "מכין" את רייצ'ל לקראת מה היא הולכת.
רייצ'ל מאמינה שהיא נוסעת לסינגפור להעמיק את הקשר עם ניק, לטייל, להכיר את משפחתו ומקווה שהטיול הזה יוביל אולי להצעת נישואים. אבל, נוחתת לתוך מים עמוקים ללא גלגל הצלה. היא נחשפת לעושר מנקר עיניים, ברמות שלא נתפסות בעיניה, של חוג הסילון של האליטה העשירה בסינגפור. היא מתוודעת לארמונות, מטוסים פרטיים, תככים, התנשאות, הבזבוזים הרדיפה אחרי מותגים.
אבל עושר אינו בהכרח מביא לאושר. משפחתו של ניק לא מקבלת את רייצ'ל בזרועות פתוחות בשל מוצאה, מעמדה וכי אינה בעלת הייחוס הנכון. הם חוקרים את עברה של רייצ'ל ופותחים בפניה קן צרעות שאולי היה כדאי שלא היה נפתח. וכול זאת על מנת להפריד בין הזוג.
הספר נכתב מנקודת מבט של כמה דמויות ומכה זוויות ששופכים אור על חייה של האליטה העשירה בסינגפור. על חייהם של המתעשרים החדשים ועל האליטה הוותיקה. הוא מתאר את התנגשות הרצונות של הדור הישן לעומת החדש. החדש שמחפש אחר האושר ואילו הישן מבקש לשמר ולרדוף אחר העושר.
הספר מעניין ביותר וניתן לקריאה כספר יחיד וזאת לאור העובדה שמתברר כי קיימים שני ספרי המשך, China Rich Girlfriend  ו- Rich People Problems. מקווה שיתורגמו בקרוב.

כדאי ומומלץ לקרוא!

אסייתים עשירים מטורפים, מאת: קווין קוואן
Crazy Rich Asians/Kevin Kwan
מאנגלית: שאול לוין
הוצאה: כנרת, זמורה ביתן
שנת הוצאה: 2015

מס' עמודים: 451


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

ג׳יני וג׳יני 6 – קסמים משובשים - טריש גראנטד

'ג׳יני וג׳יני – קסמים משובשים' הוא ספר ילדים, שישי בסדרה, המספר על חוויותיהן של שתי חברות טובות אשר אחת מהן היא ג'יני מתלמדת. וה...