יום חמישי, 10 באוקטובר 2024

טריו - שרון גלס-עברי

 


"טריו" הוא ספר מיוחד המביא את סיפורם של 3 דמויות הקשורות אחד לשני. למרות החוט המקשר בין הסיפורים, כל סיפור לוקח את הקורא לכיוון ועולם אחר.

הדמות הראשונה, היא נירה, אישה מבוגרת קרובה לגיל 80, אשר מתארת על אירוע משמעותי בחייה. בילדותה היא גדלה בקיבוץ, ובנעוריה בעקבות רומן בוסרי עם גבר מבוגר ונשוי היא נכנסת להריון. הילד נמסר לאימוץ ונירה ממשיכה בחייה. נישאת, יולדת 2 ילדים ואילו הילד שנמסר לאימוץ נשאר בגדר סוד. שנים רבות מחכה נירה שאותו ילד יצור איתה קשר. שנים רבות אחרי נוצר הקשר אבל גם הוא לזמן קצר, מאחר והילד, מאיר, הוא כבר איש מבוגר מעל גיל 60 וימיו ספורים.

הדמות השנייה היא מאיר, אותו ילד שנמסר לאימוץ. הוא אומץ על ידי משפחה של ניצולי שואה אבל עם כל האהבה שהעניקו לו, הוא גדל מלא כעסים אשר השפיעו על אופיו. את מרצו השקיע במוזיקה ואופיו המתבודד השפיע על מהלך חייו והוא בוחר שלא להקים משפחה. למרות שגדל בידיעה שהוא מאומץ, לא עניין אותו לדעת מיהם הוריו הביולוגיים. אבל עתה, כשמתגלה כי הוא חולה והברירה היחידה היא תרומה מקרוב משפחה, נאלץ מאיר לפתוח את תיק האימוץ.

הדמות השלישית היא גילי, נכדתה של נירה. בינה לבין סבתה יש קשר מיוחד ואליה פונה הסבתא ברגעים הראשונים של יצירת הקשר עם בנה, בבקשת תמיכה ועזרה לפני שתספר את הסוד לשאר המשפחה. גילי נשאבת לתוך הסיפור של סבתה אבל גם היא עצמה מעורבת בסיפור אהבה, פרידה והחלטה על גורלו של הריון פרטי ואף בקשר אהבה אחר אשר גם בו מעורב תינוק.

כל אחד מהסיפורים מיוחד בפני עצמו, כל אחד מהם הוא עולם שלם, כל אחד מתאר תקופת חיים שונה, דור אחר. למרות החוט המקשר בין סיפורי הדמויות, כל אחד מהם לוקח את הבחירות שלו למקום אחר ולכל אחד יש מחיר אותו הוא נאלץ לשלם בעקבות הבחירה.

מומלץ מאוד.


טריו, מאת: שרון גלס-עברי

TRIO/Sharon Glass Ivri

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 199

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

טריו - שרון גלס-עברי

  "טריו" הוא ספר מיוחד המביא את סיפורם של 3 דמויות הקשורות אחד לשני. למרות החוט המקשר בין הסיפורים, כל סיפור לוקח את הקורא לכיוון...