יום חמישי, 29 באוגוסט 2024

ספר הציפורים הגדול - יובל זומר

 


"ספר הציפורים הגדול" הוא ספר טבע צבעוני, מרתק ומרהיב ביופיו ובשפע הציורים שבו, המלמד על ציפורים ועופות ומגלה לקורא עובדות מעניינות על עולם הציפורים.

 

זהו ספר שלישי בסדרה נהדרת של ספרי מדע אותה כתב ואייר יובל זומר. הספרים שקדמו לו בסדרה המופלאה הזו הם "ספר החרקים הגדול" ו"ספר הפרחים הגדול".

נכדי ואני התלהבנו מהספרים הקודמים בסדרה אותם כתב ואייר יובל זומר, וגם הספר הנוכחי הוא חגיגה לעיניים וחוויה מרתקת ומלמדת בפני עצמה.

 

הספר מתחיל בעץ המשפחה של העופות, ומלמד כי יש בעולמנו כ-10,000 מיני עופות אשר נחלקים למשפחות רבות בניהם: דורסי יום, שוכני יער וחורש, ינשופים, ציפורי שיר, עופות ימיים, עופות מים ועופות חסרי יכולת תעופה.

 

בהמשכו מתמקד הספר בכל זוג דפים בנושאים שונים ומגוונים הקשורים לעולם הציפורים, מלמד עובדות מעניינות כמו שהפלמינגו משתין על הרגלים של עצמו כדי להתקרר, או שעקעקים אינם גונבים חפצים נוצצים אלא רק מרימים אותם כדי לבחון אותם. הספר חושף בפני הקורא פרטים שונים מעולמם של הציפורים מלמד על חשיבותם של הנוצות, המקורים השונים של הציפורים ותפקידם בחייה היום יומיים של הציפורים, מספר על נדידת הציפורים (ידעתם כי עוף הנקרא אמו, אינו יכול לעוף אבל גם הוא נודד בהליכה וריצה על פני 500 ק"מ ויותר), על הסיבה לצבעו הוורוד של הפלמינגו, מלמד על הסיבה שבגללה חלק מהעופות לא יודעים לעוף ואיך זה שתוכי יכול לדבר, ועוד ועוד עובדות מעניינות ומרתקות אשר כתובות בקצרה ובתמציתיות אבל יחד עם זאת בצורה שמסקרנת את הקורא הצעיר והמבוגר. ההסברים מלווים באיורים מרהיבים לעין.

 

הספר אף מעודד ילדים להתעניין בצפרות ומעניק להם טיפים כיצד להתחיל, מעודד את הקוראים הצעירים להיות קשובים לציפורים אותם הם פוגשים ביום יום ואף לדאוג למקום בטוח עבורם בו יוכלו לנוח ולאכול.

 

בנוסף, כדי לשמור על ערנות הקוראים, מפעיל הספר את הקוראים ונותן להם בתחילת הספר משימה קטנה, למצוא ציור של ביצה מנוקדת אשר אמורה להופיע לאורך התמונות בספר 15 פעמים.

 

ספר שהוא חוויה מרתקת מתחילתו ועד סופו. מתאים אף לילדים בראשית קריאה. מתנה נפלאה להעניק לילדים סקרנים אוהבי טבע ובטוחה שאף המבוגרים ייהנו.

מומלץ בחום רב, וממתינה לספר נוסף בסדרה.



ספר הציפורים הגדול, מאת: יובל זומר

איורים: יובל זומר

תרגום מאנגלית: מאיה שוהם פלאי

הוצאת: שוקן

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 64

 


יום שבת, 24 באוגוסט 2024

תיק כפול - נילי אסיא

  


"תיק כפול" הוא ספר בלשי נוסף (שלישי) בסדרת החקירות שבראשה חוקרת בלשית המשטרה ליאורה דגני.

איזה כייף שיצא לאור ספר נוסף בסדרה.

ליאורה דגני היא בלשית קשוחה, מחוספסת אבל גם מאוד אנושית. היא רווקה וחייה סובבים סביבות החקירות שלה. בפן המקצועי, ליאורה סוף סוף מקודמת לדרגת סנ"צ שלה חיכתה זמן רב, אבל חייה האישיים פחות קלים. עקב חוסר הבנה וחוסר תקשורת הקשר הרומנטי שלה עם השותף שלה, קצין החקירות, גור בן דב מסתיים באופן צורם. ליאורה נשארה לבדה ובהריון וגור עוזב למחוז אחר בדרום הארץ בלי לדעת על ההיריון.

ליאורה מקבלת לידיה תיק חקירות חדש בעקבות גילוי גופתו של אביהו כהן קבלן אמיד מישוב עומר. הגופה נמצאה זרוקה ביער בן שמן. החקירה מעלה קשרים בן הנרצח לעולם ההימורים הבלתי חוקיים בדרום. ואילו גור שנמצא במחוז דרום מקבל לידיו לטפל בתיק הקשור אף הוא לכנופיות בדרום הארץ הקשורות להימורים ומתן חסות. וכך ליאורה וגור נאלצים בלית ברירה לשתף שוב פעולה ואף לחשוף כמה סודות בחייו הפרטיים של הנרצח.

בספר זה ליאורה פחות קשוחה, יותר מעודנת, מכילה ומהורהרת. נראה שההיריון מעדן אותה.

 

אמנם זה ספר שלישי בסדרת תיקי חקירה של הבלשית ליאורה דגני, אבל ניתן לקרוא את הספר כספר עצמאי, אבל ממליצה בחום שלא לדלג על הספרים הקודמים בסדרה (תיק אודסקי ותיק איה) הן כי סיפור הרקע שהוא סיפור חייה הפרטיים של הבלשית נמשך לאורך הספרים והן כי חבל לפספס ספרים שפשוט תענוג לקרוא אותם.

סופו של הספר מרמז על ספרים נוספים בסדרה, מקווה שכך, כי אישית אני מאוד מחכה להם.

מומלץ מאוד.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


תיק כפול, מאת: נילי אסיא

The Double Files / Nilly Assia

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 232


אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...