יום שני, 25 ביולי 2022

תיק אודסקי - נילי אסיא

 


"תיק אודסקי" הוא ספר שני בסדרת החקירות של בלשית המשטרה ליאורה דגני. קדם לו הספר "תיק איה". למרות שאת הספר הזה, ניתן לקרוא כספר עצמאי ללא קשר לספר הקודם, ממליצה בחום לקרוא גם אותו ולא לדלג עליו.

ליאורה דגני היא בלשית קשוחה אבל גם מאוד אנושית. היא רווקה וחייה סובבים סביבות החקירות אותם היא מצליחה לפצח בזכות האינטואיציות המעולות שלה. אינטואיציות שפחות עובדות לה בפן האישי.

לפני פיצוח של "תיק איה" הובטח לליאורה קידום, אבל במקום קידום היא מקבלת בוסית חדשה. לכן היא לא ממהרת לקבל תיק חקירה חדש ואף שוקלת לעזוב את עבודתה במשטרה. אבל כיצד היא יכולה לסרב כשהמקרה מתגלה כגופה שהושארה ארוזה במזוודה בצבע בורדו, במגרש חנייה של מרכז מסחרי.

הנרצחת מתגלה כעובדת זרה ששמה לנה אודסקי. היא טיפלה בחותנת של בעל המכולת לידה נמצאה המזוודה. אבל החותנת נפטרה מזמן והקשר בינה לבעלי המכולת נותק. איפה וממה חיה לנה, כי הגופה הייתה מטופחת יחסית לאישה ללא פרנסה. החקירה מובילה את ליאורה לתוך עולמם של העובדים הזרים אשר מגיעים לארץ בשל מצוקה כלכלית, נאלצים לחיות רחוק מילדיהם וקרוביהם ומוצאים את עצמם לעיתים מנוצלים לרעה וללא יכולת להתגונן.

 

הוצאת שתים מזמן הוכיחה את עצמה כהוצאה אשר הבחירות שלה בספרים אותם היא בוחרת להוציא הם בחירות מוצלחות ביותר. תיק אודסקי הוא ספר מתח הראשון אותו בחרה ההוצאה להוציא וכמו שאר בחירותיה גם כאן זוהי בחירה מוצלחת ומקווה שיהיה ספתח מוצלח לספרים נוספים באותה סוגה.

לגבי הספר "תיק אודסקי" מקווה שנילי אסיא עובדת ושוקדת על תיקים נוספים של ליאורה דגני, כי אני אישית מאוד מחכה להם.



תיק אודסקי, מאת: נילי אסיא

THE ODESKI FILE / Nilly Assia

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 285




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...