יום שבת, 24 באוגוסט 2024

תיק כפול - נילי אסיא

  


"תיק כפול" הוא ספר בלשי נוסף (שלישי) בסדרת החקירות שבראשה חוקרת בלשית המשטרה ליאורה דגני.

איזה כייף שיצא לאור ספר נוסף בסדרה.

ליאורה דגני היא בלשית קשוחה, מחוספסת אבל גם מאוד אנושית. היא רווקה וחייה סובבים סביבות החקירות שלה. בפן המקצועי, ליאורה סוף סוף מקודמת לדרגת סנ"צ שלה חיכתה זמן רב, אבל חייה האישיים פחות קלים. עקב חוסר הבנה וחוסר תקשורת הקשר הרומנטי שלה עם השותף שלה, קצין החקירות, גור בן דב מסתיים באופן צורם. ליאורה נשארה לבדה ובהריון וגור עוזב למחוז אחר בדרום הארץ בלי לדעת על ההיריון.

ליאורה מקבלת לידיה תיק חקירות חדש בעקבות גילוי גופתו של אביהו כהן קבלן אמיד מישוב עומר. הגופה נמצאה זרוקה ביער בן שמן. החקירה מעלה קשרים בן הנרצח לעולם ההימורים הבלתי חוקיים בדרום. ואילו גור שנמצא במחוז דרום מקבל לידיו לטפל בתיק הקשור אף הוא לכנופיות בדרום הארץ הקשורות להימורים ומתן חסות. וכך ליאורה וגור נאלצים בלית ברירה לשתף שוב פעולה ואף לחשוף כמה סודות בחייו הפרטיים של הנרצח.

בספר זה ליאורה פחות קשוחה, יותר מעודנת, מכילה ומהורהרת. נראה שההיריון מעדן אותה.

 

אמנם זה ספר שלישי בסדרת תיקי חקירה של הבלשית ליאורה דגני, אבל ניתן לקרוא את הספר כספר עצמאי, אבל ממליצה בחום שלא לדלג על הספרים הקודמים בסדרה (תיק אודסקי ותיק איה) הן כי סיפור הרקע שהוא סיפור חייה הפרטיים של הבלשית נמשך לאורך הספרים והן כי חבל לפספס ספרים שפשוט תענוג לקרוא אותם.

סופו של הספר מרמז על ספרים נוספים בסדרה, מקווה שכך, כי אישית אני מאוד מחכה להם.

מומלץ מאוד.

 

הספר נקרא באפליקציה עברית.

לקריאת פרק ראשון באתר עברית


תיק כפול, מאת: נילי אסיא

The Double Files / Nilly Assia

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 232


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...