יום שבת, 18 במאי 2024

מיין הארט - איריס אליה כהן

 


"מיין הארט" (הלב שלי ביידיש) הוא מעין המשך לספרה הקודם גלבי (הלב שלי בערבית בניב תמני).

בספר הקודם, גלבי, מסופר על זוהרה ועל השבר של חייה ומשפחתה כשאחותה התאומה, בתיה, נחטפה ונעלמה בילדותם, ועל השנים הרבות שעסקו בחיפושים אחריה.

בספר זה, החיפושים נושאים פרי, האחות נמצאה, והפעם הספר עוסק בחייה של אותה אחות, בטי.

ד"ר בטי מולנר, אישה בת שלושים. היא רופאה, נשואה ועומדת להביא לעולם בקרוב את ילדה הראשון. כל השנים היא גדלה בידיעה שהיא הייתה תינוקת נטושה בת כמה ימים כשאביה מצא אותה למרגלות בית כנסת והיא אומצה על ידם.

בדיוק כשנראה שחייה מסודרים ושלווים, שיחת טלפון מזוהרה אשר טוענת כי היא אחותה, מטלטלת את חייה ומעלה את הצורך להתעקש לפתוח פצעים ולגלות סוף סוף אמיתות הקשורים לילדותה.

היא מגוללת במהלך הספר את סיפור ילדותה. את עובדת היותה ילדת פלא עם כישרון לנגן על כינור, על חייה לצד הורים אוהבים אבל יחד עם זאת מצולקים נפשית מזוועות האירועים שאירעו להם במחנות ההשמדה במלחמת העולם השנייה, כל אחד ותלאותיו שלו. החיים לצד אם פגועת נפש ויחד עם זאת אישה יפיפייה, שלאט לאט מתגלה הסיפור של אסונה. לצדו של אב המעריץ את האדמה שעליו דורכת אשתו, אוהב אהבת נפש את ביתו ואף הוא מתגלה כנפש פצועה ומצולקת מאוד. הוא מתגלה כמספר סיפורים בחסד ומספר לביתו על אמו ואחותו אותן אהב מאוד, אבל יחד עם זאת לא חוסך ממנה את סיפורי הזוועה של הישרדותו במחנות יחד עם גיסו, אח אשתו, מיקלוש. לאט לאט ככל שהסיפור מתקדם, מתגלים ונחשפים סודות ואמיתות, והתמונה מתבררת.

בשפתה המיוחדת של הסופרת עם משפטים וצירופי מילים מיוחדים, כמעט שירה, נשארתי מרותקת לכל אורכו של הספר. רציתי ולא רציתי שיסתיים הספר המיוחד הצובט והנוגע ללב.

אמנם מיין הארט הוא כאמור ספר המשך לגלבי. ניתן לקרוא כל ספר בפני עצמו אבל מומלץ בחום רב לקרוא את שניהם.




מיין הארט, מאת: איריס אליה כהן

הוצאת: ידיעות ספרים

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 239

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 6 - כישרון מפלצתי! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – כישרון מפלצתי!' הוא ספר קומיקס לילדים, שישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא שישי בסד...