יום שבת, 16 במרץ 2024

בין לבין - אל-עד כהן קניגסברג

 


"בין לבין" הוא רומן גרפי העוסק בשונות. ההתמודדות העצמית עם השונות והדרך בה האחרים מגיבים אליה.

 

אבי-אל הוא ילד חרש שנולד למשפחה שומעת. התקופה היא שנות השמונים, תקופה שבה עדיין לא היה אינטרנט או פלאפונים. הוא בגיל ההתבגרות ובנוסף להתמודדות של גיל ההתבגרות עליו להתמודד עם לקות השמיעה שלו. כדי לשמוע עליו להרכיב מכשיר שמיעה אבל המכשיר מדגיש את השונות שלו והוא מסרב לשים אותו.

הוא הולך לבית ספר רגיל ולומד עם ילדים שומעים, אבל הוא נאלץ להתמודד עם בריונות מצד חבריו לכיתה, ממורה שלא במיוחד מבינה ולא במיוחד תומכת בו.

קשה לו להבין את הסובבים אותו וקשה לסובבים אותו להבין אותו בשל חוסר יכולתו לבטא אותיות מסוימות.

גם בביתו שלו לא קל לו, הוא לא מסתדר עם אחיו הגדול ואחותו הקטנה. הוא מסתובב בהרגשה שהוריו מתביישים בו ועם תחושת בדידות גדולה.

 

הוריו מנסים לעודדו לשקול ללכת לתיכון אחר אשר אולי יתאים לו יותר, שבו יש ילדים כמוהו המתמודדים עם חירשות. במקביל הוא מתחיל ללכת למועדון "שמע" אשר מפעיל פעילויות לילדים חרשים ובעלי לקויות שמיעה. לומד לתקשר בשפת הסימנים, מתחיל לפרוח, למצוא את מקומו ואף להתחיל לגלות את הזהות המינית שלו.

 

מחבר ומאייר הספר, אל-עד כהן קניגסברג, נולד כחירש במשפחה שומעת. בספרו זה ובעזרת איוריו המיוחדים, הוא מצליח להעביר סיפור מאוד חשוב, אישי ונוגע ללב.

מקווה שיהיה לספר המשך.

 

מומלץ בחום.



בין לבין, מאת: אל-עד כהן קניגסברג

In Between / EL-AD KENIGSBERG COHEN

הוצאת: הוצאת מטר

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 216

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...