יום שני, 4 במרץ 2024

עוד מעט אור - אורנה קזמירסקי

 


"עוד מעט אור" הוא רומן היסטורי המשתרע על פני 50 שנה. שני סיפורים המשתלבים אחד בשני. סיפורם של הסבתא החלוצה והנכדה אותה לא זכתה להכיר.

הסבתא, שרה, מסלול חייה משתנה בעקבות פגישה מקרית עם הוגו, עסקן ציוני. היא מתאהבת בו ואילו הוא מצליח לשכנע אותה לנטוש את חייה הנוחים והטובים ולעלות לארץ כחלוצה באחד מהקיבוצים בעמק הירדן. היא נישאת יולדת בן, הופכת לאשת חינוך המחנכת דורות של ילדים, מפיצה את תורת החינוך שלה ברחבי הארץ. את רחשי ליבה היא מתעדת ביומניה ובציוריה אותם היא מבקשת שייגנזו אחרי מותה. בחייה היא נאלצת לוותר ויתורים רבים, הוריה מהם נאלצה להתנתק עם העלייה לארץ, אהבתה הבלתי אפשרית להוגו, אעדר הפרטיות בחייה בקיבוץ, ואובדן בנה יחידה, צביקה, במלחמת השחרור.

הנכדה, יעל, חיילת. לאחר שאביה נהרג במלחמה, עוזבת אימה את הקיבוץ, ובונה לה ולביתה חיים חדשים בקצה השני של הארץ. יעל גדלה כל השנים ללא ידיעה על עברה אותו אימה סירבה לספר לה. עתה, בעת שירותה הצבאי, מגיעה יעל לקיבוץ בו נולדה, ובעזרתה של חברתה הקרובה של הסבתא, חבריו של אביה והיומנים שהסבתא השאירה אחריה, מתחילה לגלות את סיפור משפחתה, את סיפורה של שרה, סבתה ואת הסיבות לנתק.

סיפורה של הסבתא הוא סיפורה של תקופה, תקופת העלייה, החלוצים, החיים הקשים טרום הקמת המדינה, דור שחי בדלות והקים ב-2 ידיו את הבסיס למדינה, דור שנטש שורשים במקום אחד כדי לבנות שורשים במקום אחר. דור שנאלץ לוותר ויתורים קשים וכואבים.


ספר יפה, נוגע ללב, כואב, מלא בגעגוע, כאב ואובדן.

תענוג, מומלץ מאוד.



עוד מעט אור, מאת: אורנה קזמירסקי

SOON THERE WILL BE SOME LIGHT / Orna Kazemirsky

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 293

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...