יום ראשון, 18 בפברואר 2024

הסכמה (לילדים ולילדות) - רייצ'ל בראיין

 



 

'הסכמה' הוא ספר קומיקס ילדים אשר מסביר לילדים בגובה העיניים מהם הגבולות שעליהם להציב כדי להרגיש ביטחון ובנוסף להיות קשובים לגבולות שאחרים מציבים.

 

אחד מהנושאים החשובים בעיני זה ללמד את הילדים להגן על עצמם, לדאוג לשמור על פרטיותם, לדעת להציב גבולות שיהיה להם נוח עם עצמם, שאחרים ידעו לכבד את פרטיותם, אבל בה במידה שיהיו גם קשובים לאחרים.

בעזרת איורים מקסימים, שובבים, קלילים וחכמים מנסה המחברת להסביר עקרונות שונים המסבירים סיבות ודרכים שונות לפתור מצבים שונים.

ללמד את הילד "לקרוא מצבים" לסמוך על תחושות בטן. לדעת לעמוד על שלו ולבטא בצורה ברורה מה מתאים לו, מה לא מתאים ולא להרגיש לא נעים לבטא את התחושות שלו. אבל בנוסף, גם ללמוד להקשיב לאחרים ולכבד את הגבולות שהם מציבים.

ללמד את הילד שזה בסדר לשנות את דעתו. שמה שהתאים לו אתמול יכול להיות שלא מתאים היום ולהיפך.

ללמד את הילד להקיף את עצמו בחברויות שיספקו לו תמיכה, הכלה, הקשבה וכבוד על מנת שיוכל לפרוח, אבל בה במידה להיות כזה גם עבור אחרים.

 

בעזרת איורים מצחיקים, טקסטים קלילים ודיאלוגים חכמים יצרה המחברת ספר מקסים המסביר לילד בגובה העיניים מה עליו לעשות כדי לקבוע גבולות ואיך להתמודד עם תגובות של הסובב אותנו לגבולות שהוא מנסה להציב גם אם הם לא רואים את זה בעין יפה.

ספר חשוב ומומלץ ביותר.

מתאים לגיל 7-12 ומעלה.



הסכמה - גבולות, כבוד, ושמירה על עצמנו, מאת: רייצ'ל בראיין

איורים: רייצ'ל בראיין

תרגום מאנגלית: עמית פרדס

הוצאת: מטר הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2024

מס' עמודים: 64

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...