יום שני, 15 בינואר 2024

סיפורה של משפחה טובה - רוזה ונטרלה‏

 


"סיפורה של משפחה טובה" הוא סיפור התבגרותה של מאריה בבארי, כפר קטן, נידח ועני בדרום איטליה. הסיפור מסופר דרך עיניה של מריה מילדותה ועד תחילת לימודיה באוניברסיטה.

 

מאריה נולדה למשפחה ענייה קשת יום. המשפחה מתגוררת באזור עני בדרום איטליה, מוכת פשע. האב דייג, והפרנסה לא מצויה בשפע. האב אלים ונוטה להתפרצויות כעס והאם חלשה וכנועה.

מאריה אמנם פוחדת מאופיו של אביה, אבל בדרכה היא דעתנית, חכמה, מוכשרת ומתגלה כתלמידה מבריקה. בבית הספר היא מפתחת קשר חברות אמיץ עם מיקלה, ילד גמלוני וביישן אבל הוא גם בן למשפחת המאפייה המקומית. קשר המתפתח על אף התנגדותו של אביה.

מורה מבית ספרה של מאריה, מגלה את יכולותיה, מעודד אותם ובהשפעתו עוברת מאריה ללמוד בבית ספר באזור אחר המעלה אותה על מסלול שבו תוכל לקדם את יכולותיה, להרחיב את השכלתה, ללכת בעתיד לאוניברסיטה ובהמשך אף לצאת ממעגל העוני שאופף את האנשים באזור מגוריה.

במקביל, קשר החברות בינה לבין חבר ילדותה מיקלה, צומח לסיפור אהבה עדין ויפה אבל לא נראה שהוא צפוי לעתיד טוב הן בשל התנגדותו הנחרצת של אביה והן בשל הסיבה שהוא עלול לקלקל את סיכויה להיחלץ ממעגל העוני.

 

סיפור ההתבגרות מעניין, מזכיר את האווירה בסדרה הנפוליטנית של אלנה פרנטה. הספר מלווה בתיאורי נוף יפיפיים, ותמונת כריכה מדהימה המספרת סיפור בפני עצמו.

סופו של הספר קצת איכזב. הסופרת בחרה להשאיר את הקורא בנקודה כל שהיא בתהליך התבגרותה של מאריה עם סוף פתוח. מקווה שיהיה לספר המשך המספר על חייה של מאריה בבגרותה.



סיפורה של משפחה טובה, מאת: רוזה ונטרלה

Storia di una famiglia perbene / Rosa Ventrella

מאיטלקית: אספיר בלה מילמן

הוצאת: הוצאת שוקן

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 250

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...