יום שני, 29 בינואר 2024

בת טובה דייה - שירלי נס-ברלין

 


"בת טובה דייה" הוא ספר רגיש ומרגש העוסק במערכת יחסים טעונה בן הורה חולה על הצורך באיסוף שברים, קבלה והשלמה.

רחלה טוב-גודין היא מאמנת בכירה לחשיבה חיובית. ביום יום היא אישה כריזמטית, חריפה ואחריה נוהרים קהל רחב של מעריצים. אבל כשגופה בוגד בה היא נאלצת להתאשפז ולעבור ניתוח שממנו היא לא מצליחה להתאושש נותרת זמן רב ללא הכרה וכשהיא כבר חוזרת להכרה חלקית מצבה ממש לא "נהדר".

 

אלה (גיבורת הסיפור) ואחותה אור חולקות את הטיפול באמם. אלה היא אישה חסרת ביטחון, תלותית, המנסה כל הזמן לרצות את האחר. היא הייתה העוזרת האישית של אמה וחסתה בצל האישיות החזקה שלה. אלה מוצאת את עצמה בהרגשה של "תחרות" מול אחותה במידת ההקרבה, קירבה, זכות לטפל באם ולהיחשב כבת טובה דייה.

חייה של אלה לא קלים לה, היא מטופלת ב-2 ילדים ובבעל שמערכת היחסית בניהם קרירה ומרוחקת. בילדותה היא גדלה במערכת יחסים לא חמה במיוחד בה כמהה לאהבה וחום מאמה. ואילו לעומתה נראה שלאחותה המוצלחת הכול מגיע בקלות.

 

ממצב שאמה שולטת בחייה, מוצאת עצמה אלה במצב שבו היא אחראית על אימא. היא צריכה ללמוד לאסוף את השברים, ללמוד לקבל את עצמה, להתחזק ולעמוד על רגליה לבדה

 

בצורה מאוד רגישה, ומרגשת מביאה שירלי נס-ברלין סיפור כואב על מערכת יחסים של הורה וילדים בצילה של מציאות מורכבת הנובעת מבעיות בריאות של ההורה ההופכים את חייו וחיי ילדיו על פיהם.

 

מומלץ בחום.


בת טובה דייה, מאת: שירלי נס-ברלין

THE GOOD ENOUGH DAUGTER / Shirly Ness Berlin

הוצאת: שתים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 207

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...