יום רביעי, 10 באוגוסט 2022

מאז שהלכת - ליאת לוינהר בי

 


"מאז שהלכת" הוא ממואר על חייה של ליאת לוינהר בי, המספר על האסון שפקד אותה ואת משפחתה הקטנה. על הדרך שבה בחרה להתמודד עם האדון והכאב ועל הדרך שבה בחרה לחיות ולשקם את עצמה ומשפחתה.

יש אירועים גלובליים שקורים בעברנו, ומדי פעם אנחנו חושבים ונזכרים מה עשינו ואיפה היינו כשקרה אותו אירוע. האסון במגדלי התאומים אשר אירע ב-11 בספטמבר 2001 הוא אירוע כזה. אבל יש כאלו שהתאריך הזה הוא נקודת שבר בחייהם, וליאת לוינהר בי היא אחת מאלו.


בבוקרו של יום זה, שי לוינהר, בעלה של ליאת, אשר משרדו נמצא בקומה 103 במגדל הצפוני, נהרג כשהמטוס הראשון התנגש במגדל. שי נהרג במקום והותיר אחריו את ליאת, צעירה בת 28, אלמנה ואת ביתם, ספיר, תינוקת בת השישה שבועות, יתומה.

ליאת מתארת בספרה בהרבה כאב את נשמתה הפצועה והכואבת. את הפיתוי להיכנע לשכול ולטבוע. את המעבר מאישה אהובה הנשואה באושר לגבר מגונן ועוטף לאישה אשר צריכה לאסוף את עצמה ולהיות חזקה ומגוננת עבור ביתה הקטנה ובאותו הזמן לשמר את זכרו של אהובה עבור ביתה.


בספרה האישי, מנסה ליאת לתאר כיצד הצליחה לאט לאט להתמודד עם השכול, בעזרת סביבה תומכת ומחבקת של משפחה, חברים קרובים או אפילו קבוצת תמיכה של אנשים החיים בסיטואציה דומה (כמו קבוצת האלמנות הצעירות שאליה חברה).


שבע שנים אחרי מותו של שי, אחרי שנים בהם ייסרה את עצמה אם מותר לה להמשיך הלאה, מקימה ליאת משפחה חדשה עם איל בי.

הספר, כשמו, מתאר את חייה של ליאת ומשפחתה מאז לכתו של שי ב-2001 ועד ימינו אנו, מסע של 20 שנה, של התמודדות עם אבל, וצמיחה מחדש. של כאב ויחד עם זאת מלא אופטימיות.

בכתיבה מהלב מצליחה ליאת להעביר את כאבה הרב. ולמרות שהספר אינו כתוב כמסחטת דמעות, קשה מאוד שלא לדמוע ולרצות לחבק מהלב.

 

מומלץ מאוד.


מאז שהלכת, מאת: ליאת לוינהר בי
EVER SINCE YOU LEFT / Liat Levinhar Be
הוצאת: שתים הוצאה לאור
שנת הוצאה: 2022
מס' עמודים: 160


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...