יום שלישי, 9 באוגוסט 2022

בין החומות - סיפורי פרארה - ג'ורג'ו בסאני

 


"בין החומות - סיפורי פרארה" הוא אוסף של סיפורים, המתרחשים בעיר האיטלקית העתיקה פרארה, ומצייר בפני הקורא דיוקן מרתק ואנושי של העיר ותושביה על רקע הפאשיזם האיטלקי ומלחמת העולם השנייה.

  

לידה מנטובני – בת לאם לא נשואה, חוזרת לגור עם אמה לאחר שגם היא יולדת ילד ללא נישואים ואבי בנה נוטש אותם. האם שתלטנית, היחסים בניהם קרים וקודרים והיא מפעילה על ביתה לחצים להינשא לבעל בית מלאכה לכריכת ספרים אשר מחזר אחריה בעדינות.

 

הטיול לפני ארוחת הערב – חייה של בחורה צעירה, אחות במקצועה אשר נישאת לרופא יהודי. הסיפור מסופר מעיניה של אחותה המבוגרת ממנה אשר נותרה רווקה.

 

אבן זיכרון ברחוב מאציניג׳יאו יוש הוא יהודי ניצול שואה יחידי מבין מאה שמונים ושלושה חברי הקהילה שגורשו לגרמניה. הוא חוזר ממחנות ההשמדה ומגלה את שמו על לוח זיכרון בבית הכנסת. הוא מתעקש להזכיר לעיר את עברה.

 

שנותיה האחרונות של קלליה טרוטי – צעיר יהודי אשר חייו והשקפותיו מושפעים מפעילה אנטי פאשיסטית

 

לילה אחד ב 43 – אירוע מחריד בו נרצחו 11 איש מתושבי המקום, מתרחש לילה אחד בשנת 1943. רוקח צעיר משותק היה עד לאותו אירוע. אותו ראה ממרפסת דירתו.

 

סיפורה של תקופה המתרחש בעיר קטנה אבל הוא מעניק הבנה על כלל האווירה והאירועים של אותה תקופה באיטליה. ספר מיוחד ומומלץ.

 

 הספר נקרא באפליקציה דיגיטלית של הוצאת שוקן.



בין החומות - סיפורי פרארה, מאת: ג'ורג'ו בסאני

Dentro le mura / Giorgio Bassani

מאיטלקית: אריה אוריאל

הוצאת: הוצאת שוקן

שנת הוצאה: 2019

מס' עמודים: 200


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...