יום ראשון, 20 ביוני 2021

תסמונת הלב השבור - קרן פייר

 


"תסמונת הלב השבור" הוא אוסף של סיפורים אמתיים ומרגשים הלקוחים מחייה של כותבת הספר שהיא במקצועה פרמדיקית. מטרתו העיקרית של הספר הוא לחשוף את הקוראים ולעורר את המודעות לעולם של רפואת החירום.

קרן פייר, היא פרמדיקית צעירה, אשר מתארת בספרה דרך סיפורים קצרים, את חוויותיה ואת המסלול שעברה בדרך להשגת חלום חייה כנערה, להיות פרמדיקית. החל מהתנדבות באמבולנסים במסגרת מחויבות אישית, התקופה המפרכת במיון וקבלה לקורס פרמדיקים צבאי, הטירונות הקרבית, ההצבה בגזרה פעילה אשר בעקבותיו הביא לידי כך שסבלה מפוסט טראומה.

היא משתפת את הקוראים בחוליים האישיים שלה: אסטמה, פגיעה גופנית כתוצאה מנפילה עם ציוד, OCD לחיטוי וניקיון. חושפת פרטים מחייה האישיים, האהבות והאכזבות שחוותה בחייה. אבל מעל לכל היא מפליאה לתאר אירועים שונים שחוותה במהלך תפקידה כראש צוות והדרכת הדור הבא של אנשי רפואת החרום. אירועים בכל מגוון הקשת. מצחיקים, מרגשים, קשים, נוגעים ללב. החוויה בהבאת תינוק לעולם ועד הצורך להתמודד עם המוות.

הספר חושף את עולמם של אנשי רפואת החירום, החובשים והפרמדיקים באמבולנס אשר מגישים את העזרה הראשונה לעיתים למחוסרי הכרה אשר אינם מודעים לפעולות שבוצעו כדי לשמור אותם בחיים או להקל על סבלם. מעבירים את המטופל לידי הצוותים בבית החולים ונעלמים לאירוע הבא. בשל כך לא תמיד הם מוערכים או מכירים להם תודה.

פרק קצר בסופו של הספר מספר על תקופת הקורונה. על הלחץ הנפשי והפיזי שהוטל באותה התקופה על הצוותים הרפואיים שעבדו ועדיין עובדים סביב השעון. על החשיפה למחלה ועל הצורך להתמגן.

 

ממליצה בחום לקרוא, וללמוד על עבודת הקודש ומסירות הנפש של הפרמדיקים ברפואת החרום אשר מתמודדים לאורך היממה עם מראות כואבים וקשים. מגישים את העזרה הראשונה מצילת החיים. זכרו שגם הם בני אדם עם רגשות. ובפעם הבאה שתשמעו סירנה צורמת בסביבתכם בכביש חייכו במקום להתרגז, הצדיעו להם בליבכם ופנו את הכביש.



תסמונת הלב השבור, מאת: קרן פייר

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 78


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...