יום שני, 7 ביוני 2021

אוטיסטה 3 - דניאל עמית

 


"אוטיסטה – 3 סיפורים מחייו של אוטיסט בוגר" הוא ספר קומיקס, מקסים ומצחיק, אשר מתאר סיטואציות שונות, מצחיקות, שנונות, וגם כואבות מתוך חיי היום יום של אוטיסט.


 

"את מה שאתם מרגישים וחושבים

האוטיסט אומר בקול רם, בצעקה...

ולכם זה לא תמיד קל לעיכול" (עמ' 6)

 


אוטיסטה – 3 הוא ספר שלישי בסדרת ספרים שנכתבה ואויירה, על ידי דניאל עמית שהוא עצמו אוטיסט. את הספר הראשון הוא כתב בהיותו בן 15. כיום הוא בן 24.

לא קראתי את הספרים הקודמים אבל מורגש שהוא נכתב על ידי אדם בוגר שמודע למצבו, השלים מזמן על מצבו, ואפילו מצליח "לנצל" את המצב להנאתו, במעין לעשות לימונדה מהלימון.

הספר אף משלב מידע עיוני חיוני עבור הקורא כדי להסביר ולתת תמונה לקורא על עולמו של האוטיסט.

 

הספר כולל סיפורי קומיקס המתארים סיטואציות שונות מחיי היום יום של האוטיסט. מתארת איך הוא מתמודד עם הסיטואציות השונות לבד או עם תמיכה של משפחה וחברים קרובים וגם איך החברה מתמודדת מול אותם מצבים, לטובה והן לרעה.

 

הנה מספר דוגמאות.

"נרדם בשמירה" – דניאל מספר על עצמו שהוא סופר, קומיקסאי, מוזיקאי, צלם חובב ואוטיסט גאה. אבל בגלל חוסר הבנה של קודים חברתיים, האוטיסטים עלולים להיות חסרי נימוס וטקט. ויש לו חלום גדול, כמו להרבה אוטיסטים, שתהיה לו בת זוג.

 

"חולצה מחלצת 2" – דניאל וחברו לובשים חולצה עם כיתוב "אני אוטיסט גאה !" והחברה מסביבו לא כל כך מרוצה מזה מתוך פחד שלקוחות יברחו.

 

"שכחת משהו?"  - דניאל מתכונן ומכין את עצמו לקראת יציאה החוצה עם הכלב. הוא יוצא וגאה בעצמו שהוא מצליח להסתדר, אבל בסופו של טיול מגלה כי יצא עם הרצועה... ללא הכלב.

 

"חיפוש מנהלים" – דניאל מצטרף לסוכנות אומנים שאמורים לטפל בענייניו, אבל מתברר שהם מנצלים את הנאיביות שלו ומנסים לנצל את מצבו. למזלו אמו נמצאת שם בשבילו להגן עליו מפני מקרים כאלו.

 

"עוד פעם החולצה" – דניאל הולך ברחוב עם חבריו לבוש בחולצת "אני אוטיסט גאה !", ומעשן גראס. החולצה "עוזרת" לו שלא להיעצר על ידי המשטרה.

 

"עבודת כפיים" – מראה את היחס הצבוע של החברה כלפי עובד ניקיון. אם יעבוד בה אדם רגיל יאמרו עליו מסכן, אבל אם אדם עם מוגבלות יעבוד באותה עבודה יהללו וישבחו אותו על שהצליח להשיג עבודה מכובדת.

 

"פטור מתור" – לאוטיסטים קשה להתמודד עם זמן מת בלעמוד בתור למשל. יש להם כרטיס "פטור מתור". אבל האנשים סביבו לא מקבלים את זה בעין יפה כי הוא לא "נראה כמו אוטיסט".

 

הספר מתאים לילדים בוגרים בסביבות גילאי 10 ומעלה, וגם למבוגרים עם סטיגמות כדי שיוכלו לראות גם מנקודת מבטו של אדם בעל מוגבלות.

 

ממליצה בחום ואשמח בעתיד להמשיך ולעקוב אחרי דניאל עם ספרים נוספים בסדרה.



אוטיסטה 3, מאת: דניאל עמית

קומיקס: דניאל עמית

הוצאת: ספרי מיקה

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 65


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...