יום ראשון, 13 ביוני 2021

הסוד של טל - מיכל מיטלמן

 



"הסוד של טל" הוא ספר ילדים העוסק בנושא של שמירת סודות בקרב ילדים. כיצד הוא משפיע על הילד ועל הצורך בעידוד הילד לחלוק עם אדם מבוגר.

 

שמירת סודות עלולה להיות כמו נטל מכביד על גבו של הילד במיוחד כשהוא לא תמיד מסוגל להבחין בן סוד "טוב" לסוד "רע". בספר ה"סוד" מתואר כמו גוש כהה היושב על גבה של טל, הוא נצמד אליה מלווה אותה לאורך היום וגודל כל הזמן. עד כדי כך גדל שהוא מכביד ומשפיע על מצב רוחה של טל.

אמה, הקשובה לילדה, מרגישה שהיא מוטרדת ומעודדת אותה לשתף. עצם השיתוף מעודד את רוחה של טל ומוריד את הנטל (גוש) מגבה ומליבה.

 

הספר מעודד את הילדים לשתף את ההורים או אדם מבוגר אחר שהם סומכים עליו ולספר להם את שמעיק על ליבם. וכן מעודד הורים להיות קשובים למצב רוחם של הילדים ולעודד אותם לשתף.

 

הספר מתאים לילדים בוגרים בגלאי גן חובה והכיתות הנמוכות. כאלו שמסוגלים להבין את ההשוואה בן גוש כהה למועקה. את משמעותה של חוויה לא נעימה ואת הצורך לחלוק את החוויה עם אדם מבוגר על מנת לשאוב עידוד וניחומים ולהוריד מהנטל שבנשיאת הסוד.

 


הסוד של טל, מאת: מיכל מיטלמן

איורים: שלי ארז

הוצאת: ספרי ניב

שנת הוצאה: 2021

מס' עמודים: 24


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...