יום שני, 23 בנובמבר 2020

הכפר האבוד - לורנה קוק

 


"הכפר האבוד" הוא רומן היסטורי המשלב פיסת היסטוריה מעניינת על הכפר הבריטי טיינהאם. בעיצומה של מלחמת העולם השנייה, נאלצו תושבי הכפר לעזוב את ביתם כשהם מותירים מאחור חיים שלמים – בתים מלאים ברהיטים, באוכל, בזיכרונות, בתמונות שמספרות מעט ומסתירות הרבה. אחת מהתמונות שנמצאה היא הבסיס לסיפור.


בדצמבר 1943 קיבלו תושבי הכפר התראה של חודש ימים לארוז את חפציהם ולעזוב. הכפר הופקע על ידי הצבא במטרה לאמן את הכוחות לקראת יום הפלישה בשל הקרבה למתחם המטווחים לולוורת'. לאנשים הובטח שיוכלו לשוב לכפר בסוף המלחמה, אבל במקור זה לא מה שקרה, הכפר לא הוחזר, ורק לאחר שנים רבות ובעקבות לחץ התושבים הקודמים המקום שוחזר חלקית ונפתח לביקורים אחדים ורק בימים מסוימים בשנה. למרבה הצער טיינהאם נותר מקום עלום וכך גם כפרים בריטיים נוספים שהופקעו בזמן המלחמה למטרות אימונים צבאיים (מתוך הערת המחברת).


בשנת 2017, מליסה נמצאת בחופשה זוגית בדורסט הסמוכה לכפר הבריטי טיינהאם. החופשה לא כל כך מוצלחת מאחר ובן זוגה מעביר את רוב יומו בגלישה ואילו מליסה המנסה למלא את הזמן, שומעת על פתיחה מחודשת של הכפר ומחליטה לנסוע למקום על מנת להעביר את זמנה. תוך כדי שיטוט היא פוגשת בגיא, היסטוריון שהוזמן לפתיחת המקום וסבתו הייתה אחת מאותם תושבים שפונו.

בעת שיטוטם של השניים במקום, הם נתקלים באחת מהתמונות שצולמו ערב עזיבת התושבים. בתמונה גבר ואישה, ובה הגבר אוחז בחוזקה בידה של האישה ופניה מביעות פחד. התמונה מעוררת את תשומת ליבם ובמיוחד את זו של מליסה מאחר והיא מעוררת בה זכרונות ישנים.


במקביל מסופר סיפורה של ורוניקה. היא ובעלה ברטי הם בעלי האחוזה החולשת ומפרנסת את תושבי הכפר טיינהם. אבל החיים אינם מושלמים והיא חיה בכלוב זהב שבו בעלה האכזרי מתעלל בה. ורוניקה מחליטה לנצל את הבלאגן ששורר בכפר ערב העזיבה על מנת לברוח מבעלה ולהיעלם אבל ביקורו של גיסה מקלקל את כל התכניות.


סיפור ההווה של מליסה וחקירת העבר משתלבים בסיפור העבר של ורוניקה ערב עזיבת הכפר. כמו פאזל, הסיפורים משתלבים ומשלימים אחד את השני עד לקבלת התמונה השלמה.


מומלץ בחום.




הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.

הספר באתר אינדיבוק, ולקריאת פרק ראשון



הכפר האבוד, מאת: לורנה קוק

THE FORGOTTEN VILLAGE / Lorna Cook

מאנגלית: מונה גודאר

הוצאת: תכלת הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 350


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

התופרות מאושוויץ - לוסי אדלינגטון

  "התופרות מאושוויץ" הוא המגולל את חוויותיהן יוצאות הדופן של תופרות שהשתמשו בכישורי התפירה שלהן כדי לשרוד במחנה הריכוז אושוויץ,...