יום ראשון, 25 באוקטובר 2020

ההבטחה האחרונה - קתרין יוז

 



"ההבטחה האחרונה" הוא סיפורה של טארה, סיפור המתפרס על פני 40 שנה. הוא מתחיל עם מכתב שמגיע אחרי 40 שנה, ממשיך בזיכרונות ישנים ונגמר בסגירת מעגל.


בדומה לספריה הקודמים, גם ספר זה הוא בסגנון של סיפור ב-2 תקופות שונות. תקופת העבר שהוא עברה של טארה כנערה בת 15 בשנת 1978. והתקופה השנייה הוא ההווה, כשטארה כבר מבוגרת, בת 55 והשנה היא 2018.


ב-2018, טארה היא פרודה. בעלה עזב אותה למען מזכירתו שהרתה לו וילדה לו תאומות. בנה בן ה-18 עזב לקולג', וסבתא גוססת ממחלה סופנית. זימון מפתיע לעורך דין משאיר אותה עם מכתב מוזר אשר מפנה אותה לכספת ובה היא מוצאת פריט אשר לא האמינה שתראה עוד, פריט אשר מעורר זיכרונות ישנים מילדותה ושולח אותה למסע חיפושים אחר עברה בניסיון לקבל תשובות על שאלות שלא נתפרו בנעוריה.


ב-1978, טארה היא נערה בת 15, אשר חיה עם אימה ויולט. שתיהן חיות בדלות קשה, כאשר אימה מפרנסת את שתיהן כזמרת במועדונים מפוקפקים. באותה התקופה אימה מקבלת הזדמנות להופיע במועדון אקסקלוסיבי ומזלן משתנה. ויולט פוגשת בגבר עשיר, יפה תואר ונראה שעומד להגיע העתיד הוורוד וחיים טובים יותר. אבל חופשה בספרד טורפת את כל הקלפים.


המכתב שמגיע 40 שנים מאוחר יותר, שולח את טארה במסע חיפושים אחרי עברה אשר יספק לה גילויים מפתיעים.


הספר דומה בסגנונו לספריה הקודמים. סיפור על 2 תקופות שונות, עבר והווה. סודות משפחתיים שמתגלים בעקבות מכתב, סגירת מעגל אחרי שנים. ולמרות זאת, החזרתיות של הסגנון לא פוגמת בהנאה מהספר.


הספר מרגש ומומלץ.



הספר ניתן לקריאה במסגרת שיתוף פעולה עם אתר אינדיבוק.

הספר באתר אינדיבוק, ולקריאת פרק ראשון



ההבטחה האחרונה, מאת: קתרין יוז

HER LAST PROMISE / Kathryn Hughes

מאנגלית: נעה בן פורת

הוצאת: מודן הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2020

מס' עמודים: 368


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

גניבות ספרותיות - נעה אבנד

  " גניבות ספרותיות " הוא ספר חסר עכבות , המכיל 10 סיפורים, חלקם קצרים וחלקם ארוכים יותר, העוסק במערכות יחסים: נשואים, בגידות,...