יום שני, 11 ביוני 2018

הצגה – “הפרקליט” – תיאטרון החאן


Ha Praklit-1
צילום: ז'ראר אלון
'הפרקליט' שואב השראה מסיפור קצר של קפקא, “הפרקליט החדש”.
באחד מהלילות, מגיעה דמות מסתורית לפונדק. הוא מציג את עצמו בשם בּוּקֶפַאלוּס, ושהוא פרקליט במשרד המשפטים המחפש מקום ללון בו. לאחר היסוסים מסכימה בעלת הפונדק לארחו. כשאחד מאורחי המלון, היסטוריון בעברו, שומע את שם האורח החדש הוא מציין כי בוקפאלוס הוא שמו של סוס הפרא המיתולוגי של אלכסנדר מוקדון. אז מיהו בעצם בוקפאלוס? סוס? איש חוק?
Ha Praklit-2צילום: ז'ראר אלון
בואו של בוקפאלוס לפונדק, ומנהגיו השונים משפיעים בדרך זו או אחרת על החיים והמתארחים בפונדק. בן עם לרעה או לטובה. מסוס פרא רצחני הוא נהפך לדמות שומרת חוק ונצמדת אליו.
מלחמה שפורצת, הופכת את עולמם של כולם ומאלצת את האנשים לבחור בן חוק לצדק.
Ha Praklit-3 צילום: ז'ראר אלון
ההצגה מעלה בצופה שאלות רבות שלא על כולם היא מביאה פתרונות. היכן עובר הקו בן חוק לצדק? מתי ואם בכלל מותר או אפשר "לכופף" את החוק? ואיפה הצדק והאנושיות בכל העניין?
התפאורה מרהיבה ומדכאת בו זמנית ותורמת רבות לאווירת ההצגה.
המחזה ייחודי וגאוני.
השחקנים נהדרים ומרשימים במשחקם. אציין את דודו בן זאב, המשחק את בוקפאלוס. הוא מנצל לטובה את ממדיו הפיזיים של גובה ונוכחות ומוסיף אליה ביטויי כוח, אצילות ומסתוריות והסך הכול הופך לדמות מרשימה ומרהיבה.
איתי שור, המשחק מספר דמויות אבל, בעיני, בלט באחד מהם, בתפקידו כטבח, החייל הפשוט שצריך למלא את בטנם של החיילים ומצד שני לנהוג בצורה אנושית. עם כל הטרגיות שבעניין עדיין מוצא לו את הדרך להכניס קצת בת צחוק.
ועוד דמות מיוחדת המשוחקת על ידי כרמית מסילתי קפלן, בעלת הפונדק. אישה קשת יום, הנלחמת לשרוד, אשר עוצמותיה מתגלות לאט לאט.
 Ha Praklit-4צילום: ז'ראר אלון
הצגה מרהיבה, מיוחדת ומרשימה התווספה לה לרפרטואר העשיר והמיוחד של תיאטרון החאן שלא מפסיק להפתיע בגיוון הצגותיו. מקומדיה לדרמה, מקלאסיקות ועד עתידני. תענוג.

תודה לתיאטרון החאן על החוויה וההנאה הרבה בצפייה בהצגה.


תקציר ההצגה מתוך אתר תיאטרון החאן:
באישון לילה מגלים דיירי פונדק “האביר החצוי” שסוס-עורך-דין מגיע להשתכן בפונדק. הדיירים חושדים בזר המסתורי, והוא מעורר בהם סקרנות ופחדים ישנים. למרות התנגדויות וחשדות בנוגע לזהותו ה”סוסית”, לוקח על עצמו בּוּקֶפַאלוּס להגן על מערכת החוק והמשפט האנושית.
מלחמה שפורצת לפתע, טורפת את הקלפים ומאלצת אותו לבחור בין החוק לבין הצדק.
זהו מחזה על הדרמה בין האנושי לפראי, בין התועלת האישית לבין החוק ובין הפרט לכלל – זהו מחזה על האדם.
המחזה שואב השראה מסיפור קצר של קפקא, “הפרקליט החדש”.


משתתפים:  אריה צ’רנר, נטלי אליעזרוב , דודו בן זאב, כרמית מסילתי קפלן , יוסי עיני יובל אורון, שמעון מימרן, איתי שור והילדים אמיתי זיו/ גלעד לדרמן.
מחזה ובימוי: דניאל כהן לוי
תפאורה: שני טור
תלבושות: אולה שבצוב
תאורה: רוני כהן
מוסיקה: אורי פרוסט
תנועה: טולה דמארי
ליווי דרמטורגי: יגאל זקס
קרדיט צילום: ז'ראר אלון
Ha Praklit-5צילום: ז'ראר אלון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...