יום שני, 11 בדצמבר 2017

בתו של מלך הביצה - קארן דיון



'בתו של מלך הביצה' הוא מותחן פסיכולוגי עוצר נשימה ששואב את שמו מאגדת ילדים מאת הנס כריסטיאן אנדרסן.
הלנה פלטייה, אשת משפחה בגרה במישיגן, נשואה ומגדלת באושר שתי בנות וכלב, למחייתה רוקחת ומוכרת מחיות וריבות תוצרת בית. לכאורה, אישה החיה חיים פשוטים ורגילים. אבל יום אחד הכול משתנה. אסיר, רוצח 2 סוהרים, נמלט, מעמיד את המשטרה על הרגליים והופך את חייה של הלנה ובעקבותיו את חייהם של משפחתה על פיהם. סודות ששנים ניסתה להסתיר נאלצים להתגלות.
הלנה נולדה לנערה קורבן לחטיפה ולחוטף שלה. הוא נולדה וגדלה בבקתה מבודדת באזור ביצות מישיגן כשכל עולמה זה הוריה והיא מנותקת משאר העולם עד גיל 12. הם חיו ושרדו בתנאי שטח פרימיטיביים ללא חשמל ומים זורמים ועד שלא עזבה את הבקתה היא לא הייתה מודעת שהם חיים בתנאי שבי ושהעולם יכול להיות אחרת. את ימי ילדותה התמימים עד היום בו נאלצה להתבגר בפתאומיות ולהיות מודעת למצבה היא מעבירה בהערצה עיוורת לאביה. אב שהוא פסיכופט, נרקיסיסט, אלים אבל בדרכיו המעוותות היו בו רגשות אבהיים ומגינים שלימדו אותה לשרוד בטבע.
עתה, 15 שנה אחרי שנותק הקשר בן הלנה לאביה (ש"זכה" לכינוי מלך הביצה), יודעת הלנה שאביה בדרכו אליה ולכן כאחת שמכירה את דרכיו היא מנסה להקדים אותו ולהגן על משפחתה מפניו.
הספר נע לאורך הזמן, העבר הרחוק של הילדות, העבר הקרוב יותר אחרי השבי והניתוק מהאב, וההווה. המעבר בן הזמנים משלב בתוכו סיפור אגדה לא כל כך ידוע של הנס כריסטיאן אנדרסן ששמו כשם בספר (בתו של מלך הביצה שנכתב ב 1858) המשתלב בתוכנו בסיפור הספר.

הספר מצדיק את אשר נאמר עליו. הוא מרתק ועוצר נשימה מהרגע הראשון שמתחילים לקרוא ועד השורה האחרונה.

בתו של מלך הביצה, מאת: קארן דיון
The Marsh King's Daughter/Karen Dionne
מאנגלית: קטיה בנוביץ'
שנת הוצאה: 2017 
מס' עמודים: 275

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...