יום שישי, 25 בדצמבר 2015

שיר לאיזי ברדלי - קריס בריי



שיר לאיזי ברדלי

הוצאת "סנדיק ספרים" עשתה לי את השנה. כבר בשנה שעברה ההוצאה הזו משכה את תשומת ליבי, עינגה, סיקרנה והשאירה אותי מופתעת פעם אחר פעם בבחירותיה האיכותיות והמיוחדות. גוגל קצר גילה לי להפתעתי שהתענגתי בעבר מיצירות נוספות אותם תירגם בעל ההוצאה, שי סנדיק ומשם הדרך הייתה קצרה לסמן את ההוצאה כאחת שצריך לעקוב אחריה. עד מהרה גם רכשתי מנוי של ההוצאה, מה שבטוח בטוח. ואז כרעם ביום בהיר התגלה כי ההוצאה נקלעה לקשיים כלכליים ושי סנדיק נאלץ להודיע על סגירתה.
אבל, התברר שאני לא היחידה שנשבתה בקיסמה של ההוצאה. כמוני מתברר היו רבים. בהנהגתה של דורית תמיר, המנוע והטורבו, נוצר קמפיין הדסטארט, כולם נרתמו לתרום ולעזור והפלא ופלא הבלתי יאמן קרה. הפרוייקט הצליח, סכום היעד גויס ולשמחת כולם ההוצאה חזרה וקמה לתחייה. מה שמראה מהו כוח אהבתם של קוראים.
הספר שנבחר על ידי שי סנדיק ודורית תמיר, להיות זה שיוביל את הפרויקט, היה הספר שיר לאיזי ברדלי. בחירה מוצלחת בעיני מכל הבחינות. בנוסף להיותו ספר רגיש, מרגש ונוגע ללב, הינו ספר שמסמל את כוחה של האמונה ואת הכוח לקום מחדש ולהמשיך הלאה. בדומה למה שפרוייקט ההדסטארט וכוח אמונתם של הקוראים היו עבור ההוצאה המיוחדת 'סנדיק ספרים'.
'שיר לאיזי ברדלי' מביא את סיפורה של משפחה מורמונית אשר חווה את אחד מהטרגדיות הגדולות שיכולות לקרות למשפחה והוא אובדן של בן משפחה, של ילד קטן. אובדן שעם כל הכאב אולי יכול היה להיות נמנע. המשפחה נזרקת לתוך אובדן שבתוכו כל אחד מבני המשפחה מתמודד איתו בדרכו שלו.
אב המשפחה, איאן, בישוף הכנסייה בקהילה המקומית ולאישתו קלייר, 4 ילדים. ציפי (ציפורה), אל (אלמה), ג'ייקוב ואיזי (איזבל). יום הולדתו ה-7 של ג'ייקוב, הופך משמחה לאבל עם מותה של איזי.
כל אחד מבני המשפחה מתמודד עם האובדן בדרכים שונות, וכל זאת תחת המשטר והאילוצים אותם מכתיבה השייכות לקהילה המורמונית. כל אחד מהם מגלה בדרכו שלו עד כמה יש לשים את טובת הקהילה לפני הצרכים המשפחתיים והאישיים. עד כמה האמונה חזקה או שלא ומהי כוחה של אמונה.
אובדן כזה יכול לגרום לפירוק של משפחה או לאיחודה. משפחת ברדלי יוצאת בלית ברירה למסע שממנו היא יכולה לצאת הרוסה ומפורקת או מחוזקת.
הספר הוציא ממני קשת של רגשות. החל מכאב של אם ודמעות, חמלה, הזדהות וכלה בכעס. ובסופו לא יכולתי להיפרד ממנו במחשבות הרבה זמן אחרי שסיימתי את קריאתו. עד כדי כך שלא הפסקתי להמליץ ולנסות לדחוף את הספר לידיו של כל אוהב ספר שלא החזיק בידיו עותק.

סנדיק ספרים, הוצאה שיש לשים לב לפנינים שהיא בוחרת. תודה לכם על הבחירה בספר. מחכה בקוצר רוח לקרוא את הפנינים הבאות.

שיר לאיזי ברדלי, מאת: קריס בריי
A Song for Issy Bradley - Carys Bray
מאנגלית: שי סנדיק
הוצאה: סנדיק ספרים
שנת הוצאה: 2015

מס' עמודים: 416


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אדל 5 - עופו מכאן, מכוערות! - מר טאן מיס פריקלי

  'אדל – עופו מכאן, מכוערות!' הוא ספר קומיקס לילדים, חמישי בסדרה, על ילדה שובבה בעלת הומור שחור, קשוחה ויצירתית.   ספר זה הוא ...