יום שני, 20 בנובמבר 2023

לילה אחד על האי - ג'וזי סילבר

 


"לילה אחד על האי" הוא ספר רומנטי קליל ומרגש על אהבה הפורחת במקומות לא צפויים.

קליאו, בחורה רווקה הכותבת טור במגזין אינטרנטי הנקרא "למצוא את הפלמינגו שלי" העוסק בזוגיות ובאך למצוא את האחד. היא עומדת לחגוג את יום הולדתה ה-30, חולמת לכתוב רומן, ומרגישה מתוסכלת כי היא עצמה לא הצליחה עדיין למצוא את הפלמינגו שלה. לקראת יום הולדתה, היא נשלחת ע"י העורכת שלה לחופשה "מפנקת" על אי נידח באירלנד, שם היא אמורה "להתחתן" עם עצמה ולכתוב על זה לקוראיה. להעביר מסר על העצמה נשית. ובאותו זמן תוכל להקדיש זמן גם לכתיבת הרומן אותו חלמה לכתוב.

אבל, כשקליאו מגיעה לבקתה מתגלה כי היה טעות ברישום ולבקתה נרשם גם אדם נוסף. מאק סאליבן, צלם מבוסטון, אשר הבקתה שייכת לקרוב משפחתו, מגיע לבקתה על מנת להתרחק ולהתאושש מבעיות בחייו הפרטיים, בו הוא חווה פרידה כואבת מאשתו וילדיו, ובנוסף להתחקות אחרי שורשי משפחתו ולקדם פרויקט צילום חדש.

קליאו ומאק נפגשים בבקתה ואינם מרוצים מהמצב. כל אחד מהם משוכנע שהוא זה שאמור להיות בבקתה והשני צריך ללכת ולחפש לו מקום אחר. אבל האי קטן ומבודד, אין מקום אחר, והסירה מגיעה לאי רק פעם בשבוע וגם זה בתנאי שמזג האוויר מאפשר את זה. לכן בינתיים נאלצים השניים להסתדר ולחלוק את הבקתה. ההתחלה מביכה וקשה, אבל לאט הם מתחילים להכיר אחד את השני, המגננות יורדות, והמצב לא כל כך נורא כמו שנראה בהתחלה.

הסיפור מסופר לסירוגין כל פעם מעיניו של קליאו או מאק. הכתיבה שנונה והתהליך שכל אחד מהם עובר לבדו, ביחד עם האחר ובתוך השפעת האי הקטן ותושביו המיוחדים מרגש ונוגע ללב.

מומלץ אם אתם אוהבים קומדיות רומנטיות או סתם רוצים ספר לנקות את הראש ולקבל כמה שעות של אסקפיזם.


לילה אחד על האי, מאת: ג'וזי סילבר

ONE NIGHT ON THE ISLAND / Josie Silver

מאנגלית: יואב כ"ץ

הוצאת: דני ספרים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 392

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מתמטיקה זה בדיוק בשבילי - ד"ר שיני סומרה

  'מתמטיקה זה בדיוק בשבילי' הוא ספר ילדים אשר מנגיש לקורא הצעיר את עולם המתמטיקה ועל חשיבותו בעולם הגדול והן ביום יום והכול בצורה...