יום שני, 30 באוקטובר 2023

להבות הגורל - אודיל בויאר

 


"להבות הגורל" הוא רומן היסטורי בלשי העוסק בחקירה סביב שריפה המתרחשת בפריז במהלך אירוע צדקה לשכבת האצולה.

במהלך יריד צדקה, שהתרחש בלב פריז, לאנשי החברה הגבוהה, פורצת שריפה באחד הביתנים. אנשים רבים נלכדו בפנים כי דלתות המבנה נפתחו רק פנימה. אנשים רבים נותרו לכודים והיו שנרמסו למוות בידי גברים שברחו והפקירו את הנשים. אבל היו גם סיפורי גבורה.

אנשים רבים נהרגו, וכאוס נוצר כשאנשים החלו לחפש את יקיריהם.

הספר מתמקד על מספר דמויות ועל השפעת השריפה על המשך חייהם וניצולה לקידום אישי.

אמלין, אנרכיסטית שמתכננת לפוצץ פצצה ביריד. הפצצה אינה מתפוצצת אבל היא מוצאת את עצמה לכודה בשריפה.

אליס, המאורסת לגבר עשיר אשר אמור לפתור את בעיותיהם הכלכליות של הוריה, מגלה את פניו האמתיות של ארוסה כאשר נטש אותה ואת המשרתת שלה רוז וברח על נפשו. היא מתאהבת בגבר שהציל אותה מהשריפה ונקרעת בן ההחלטה לעזור להוריה או ללכת אחר ליבה.

רוז, משרתת וחברתה הטובה של אליס, היא אישה הנשואה באושר. היא נפצעה קשה ופניה הושחתו בשריפה. אחת מבנות האצולה טועה לחשוב כי רוז היא ביתה, אבל לאחר שגופת ביתה מתגלה היא מחליטה לשתול את תכשיטי ביתה על רוז, ולהכריז על רוז שהיא ביתה האבודה וזאת כדי למנוע מחתנה להשתלט על רכושה והירושה של נכדה. רוז נאלצת להחליט אם לחזור לחייה הקודמים על בעלה שאולי יירתע ממנה כי פניה וגופה הושחתו או לפתוח בחיים חדשים בשמה של אישה אחרת, לגדל את בנה של אותה אישה ולחיות חיי מותרות.

אדריאן, אשת החברה הגבוהה, המנצלת את הכאוס, ומנסה לבדות את מותה כדי להשתחרר מכבליו של בעל מתעלל הממרר את חייה.

לוסיל, עיתונאית שאפתנית המנצלת את האירוע כדי לקדם את הקריירה שלה, אבל תובנותיה ותושייתה עוזרים לפתור סיבוכים שונים שנוצרו בעקבות השריפה.

באמצעות הספר נחשף הקורא לאינטריגות בחברה הפריזאית הגבוהה של המאה ה-19. תככים, רדיפת בצע, שחיתויות בשלטון ובמשטרה, ניצול מעמדות והון. במקביל לסיפורים רגישים ונוגעים ללב. בקיצור, אין רגע דל.

מומלץ.


להבות הגורל, מאת: אודיל בויאר

LE BAZAR DE LA CHARITE / Odile Bouhier

מצרפתית: אביגיל בורשטיין

הוצאת: הוצאת כנרת זמורה

שנת הוצאה: 2023

מס' עמודים: 288


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כוכב כפול - מיקה שיינוק-קרטן

  "כוכב כפול" הוא סיפור אישי, מבוסס על סיפורה האמיתי של המחברת. סיפור כואב ומלא תיקווה, המנסה לתקן טעות ולמצוא קצת נחמה. אסף וז...