יום רביעי, 25 באוקטובר 2023

נשף של טעויות - ג'ין מלצר

 


"נשף של טעויות" הוא ספר רומנטי קליל על רקע אווירת חג החנוכה.

רייצ'ל רובינשטיין-גולדבלט, היא בחורה צעירה יהודייה, מבית טוב. אביה הוא רב מוערך בלונג איילנד, ואימא היא רופאה מומחית לנושאי פריון. ובתור אחת שכזו היא אמורה לשמש דוגמא לאחרים.

אבל היא מסתירה סוד מפני כולם, בעיקר בני משפחתה. יש לה חולשה גדולה ל... חג המולד וכל מה שקשור אליו. היא סופרת מצליחה של קומדיות רומנטיות העוסקות בחג המולד, ואותם היא כותבת תחת שם עט, וחדר העבודה שלה מלא באוסף גדול של בובות סנטה קלאוס וסממני החג. בנוסף היא מתמודדת בחיי היומיום עם מחלה כרונית המכונה 'תסמונת התשישות הכרונית', מחלה אשר גורמת לה לעייפות קיצונית וכאבים קשים עד מצב של ריתוק למיטה.

בפגישת עבודה עם המוציאים לאור של ספריה, הם דוחים את רעיונותיה לספר העוסק בחג המולד ומבקשים שתכתוב קומדיה רומנטית על חנוכה. בחיפוש אחר השראה היא נתקלת במודעה בעיתון יהודי על נשף חנוכה גדול שאמור להיות אירוע השנה. אבל 2 בעיות עומדות בפניה, מארגן האירוע  ג'ייקוב גרינברג, היה בעבר אהוב נעוריה, אשר שבר את ליבה בגיל 12, ובנוסף כל הכרטיסים לאירוע אזלו. אבל שום דבר לא יעמוד בפניה ובמפגש עם מחודש הם ג'ייקוב, היא מצליחה להשיג דריסת רגל לאירוע בתור מתנדבת שעוזרת לארגן את האירוע.

המפגש בין רייצ'ל וג'ייקוב, שאף הוא סוחב על גבו מטענים מהעבר, מדליק ניצוצות, אבל גם אי הבנות ומחלוקות.

אמנם הספר קליל ורומנטי אבל יחד עם זאת הוא מצליח לגעת בעדינות בכמה נושאים לא פשוטים כמו התמודדות עם מחלה כרונית, הרגשת זהות, נטישה ואת התמודדות עם מוות וכל זה בלי להשאיר אווירת מועקה.

מומלץ אם אתם אוהבים קומדיות רומנטיות או סתם רוצים ספר לנקות את הראש ולקבל כמה שעות של אסקפיזם.


נשף של טעויות, מאת: ג'ין מלצר

THE MATZAH BALL / Jean Meltzer

מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי

הוצאת: דני ספרים הוצאה לאור

שנת הוצאה: 2022

מס' עמודים: 416


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

סליחה! - מייקל איאן בלק

  'סליחה!' הוא ספר ילדים מקסים המלמד על חשיבותה של ההתנצלות ובקשת הסליחה.   הדמויות החמודות מהספר ' משעמם לי ', ילדה ...